Gastronomiskt mingel på Green Rabbit – Ett matigt AW

Nyhet   •   Dec 08, 2017 07:03 CET

Tillbringa en kväll på Green Rabbit i Stockholm och pratar om vårt levande kulturarv och äter gott från Mathias Dahlgren.

Våra kulturväxter – Ett levande kulturarv

Matti Leino, författare till boken ”Spannmål – Svenska kultursorter” kommer att vara kvällen resursperson. Matti är forskaren som under många år har fördjupat sig i vårt levande kulturarv. För oss är det levande kulturarvet en utsträckt hjälpande hand från våra förfäder. Ett stöd på vägen mot en hållbar framtid.

Matti kommer berätta om många spännande grödor. Några kommer vi provsmaka. Ta med dig dina frågor och tankar om grödor, odling och mat. Vi utbyter tankar och lär oss av varandra.

Vi serveras goda rätter som kockar från Mathias Dahlgren lagar till. Dryck och givetvis kaffe/the och småkakor serveras, Det finns också möjligt att köpa öl och vin.

Gastronomiskt mingel kännetecknas av matglädje, hållbar utveckling och nyfikna samtal.

Varmt välkommen!

Mattis Bok utsågs nyligen till den bästa i kategorin ”kulturhistorisk måltidslitteratur”.

Datum: 12 december

Tid: 17.30 – 20.00

Plats: Tegnérgatan 17 Stockholm

Kostnad: 295 kr

Har du frågor: hans.naess@gastronomiskasamtal.se

Gastronomiskt Mingel är en nyhet, en helt ny arena för samtal som Gastronomiska Samtal anordnar tillsammans med Mathias Dahlgrens Restauranger i samarbete med företaget ReCollab.

Kommentarer (0)