Gate46 utsedda till en av vinnarna av Årets Kontor 2019

I Augusti 2018 flyttade Gate46 ett kvarter från det tidigare kontoret till de nuvarande lokalerna på Birger Jarlsgatan 8. Innan inflytt så totalrenoverades kontoret och designades internt. De 239 kvadratmetrarna har intetts för att inspirera, överraska och stimulera alla sinnen. I april i år utseddes Gate46 kontor till en av vinnarna av Årets Kontor 2019, anordnat av Newst.

Längtan efter en inspirerande miljö som ger plats för kreativitet och passion började redan på det tidigare kontoret. Medarbetarna upptäckte att de kände sig mest inspirerade när de jobbade på ett kafé, när de satt på båten på väg in till stan eller jobbade hemifrån. Därför inreddes kontoret för att efterlikna samma typ av avslappnande och kreativa stämning.

- För att åstadkomma detta behöver du tänka på helheltupplevelsen – att alla våra sinnen ska stimuleras. Det är lätt att man tänker på det visuella som möblerna och inredningen, men det finns så mycket mer man kan göra, säger Abbi Karlsson, projektledare på Gate46.

Genom olika typer av materialval, variation i inredningen och med hjälp av Lexter med ljud och doft-design har Gate46 skapat en miljö där mer än bara inredningen tilltalar. Lexter har designat en ljudlösning som både har funktionella egenskaper och som används för att skapa en trivsam atmosfärer. Dels så har ljudet designas för att maskera trafiken utanför byggnaden, och dels så används det för att bidra till att förstärka upplevelsen av de olika miljöerna.

- Vi anordnade Årets Kontor för att vi tycker att det är viktigt att uppmuntra och uppmärksamma företag och organisationer som satsar på att skapa på en god arbetsmiljö på kontoret. Vi spenderar stora delar av våra liv på kontoret, och då är det viktigt med ett trivsamt kontor. Vi har utsett Gate46 till en av vinnarna i Årets Kontor 2019 för att de lyckats skapa en trivsam kontorsmiljö genom en nytänkande men ändå stilren design, säger David Lundgren, COO på Newst.

Klicka här för att komma till Gate46 tävlingssida på Årets Kontor 2019.