Svenska modesuccén NA-KD öppnar upp dörrarna mitt i centrala Köpenhamn.

Sedan Jarno Vanhatapio grundade Na-kd 2015 har företaget ridit på en stor framgångsvåg. Som ett av de snabbast växande modeföretagen är det ingen överdrift att påstå att de hittat ett framgångsrecept, men deras resa har bara börjat. Nu är det dags att slå upp dörrarna för deras första popup-butik utomlands på en av de attraktivaste adresserna mitt i centrala Köpenhamn.

De har redan gjort succé utomlands genom sin e-handel och kommit till att bli ett av Europas snabbast växande företag. NA-KD är ständigt aktuella med alltifrån designsamarbete med artisten Danny Saucedo till ett toppmodernt automatiserat lager i Landskrona som ska stå klart nästa år.

Nu fortsätter de trycka gasen i botten och efter ett lyckat samarbete med Gate46, har de tagit steget att öppna sin första popup-butik i centrala Köpenhamn.

Från 1:a November kommer de kunna välkomna sina kunder på Købmagergade 42 i Köpenhamn.

”Det är helt fantastiskt att vi på kort tid har fått ett så attraktivt läge till NA-KD och deras popup-butik i Köpenhamn och så som jag känner NA-KD så kommer de få ut maximalt av denna placering. Jag ser verkligen fram emot att se hur lång kön är när de öppnar. Vi letar redan nya lägen i de största städerna i Tyskland och Holland och vi är övertygade om att det kommer finnas många bra möjligheter där.”, säger Mikael Bruun, Head of Global Expansion Management på Gate46.

”Vi säljer våra produkter till 1 000 fysiska butiker i Europa. Den största delen är fortfarande online, vilket såklart är vårt fokus, men vi ser att det här är välidigt varumärkesbyggande och vi har en stark kundbas i Köpenhamn-området. Därför är vi väldigt glada att vi tillsammans med Gate46 har lyckats få det perfekta läget på så kort tid och nu ser vi fram emot att se dess fulländade potential”, säger Magnus Hjörne, en av grundarna till NA-KD.

• retail management
  • global expansion management
  • etablering

Med passion för retail och hela den lokalhyresrelaterade värdekedjan skapar Gate46 ökad lönsamhet och starkare varumärken. Genom många års erfarenhet har vi utvecklat ett brett kontaktnät, beprövade processer och metoder som vi applicerar vid samtliga tjänsteprocesser; Analys & Strategi, Etablering, Avveckling, Avtalsförvaltning, Hyres- och Avtalsförhandling, Hyresjuridik, Konceptutveckling och Retail Management.

Elisabet Karlsson

Presskontakt Marketing Manager 070-4240211