Sveriges EM-matcher visas för göteborgarna på Bananpiren

Den officiella publikfesten i Göteborg under Fotbolls-EM sker på Bananpiren med Sveriges matcher på storbilds-TV, servering och aktiviteter för hela familjen.

Förväntningarna är höga inför fotbolls-EM som starar i Frankrike den 10 juni. Göteborgs officiella EM-fest kommer att äga rum på Bananpiren och bakom arrangemanget står Svenska Fotbollförbundet, TV4, Göteborgs Stad och Frihamnen Arena AB. På piren kommer alla svenska landslagets EM-matcher att visas på storbilds-TV och området kommer också att erbjuda mat- och dryckesförsäljning samt aktiviteter för barn. Allt med fri entré.
– Det känns fantastiskt roligt att kunna erbjuda alla göteborgare en möjlighet att uppleva Sveriges matcher gratis under EM. Särskilt när det sker på klassisk mark där så många stora evenemang har ägt rum då Bananpiren öppnar igen i ny form, säger Max Markusson, Evenemangschef på Göteborg & Co.

– Vi har jobbat med att skapa gemenskap för de fans som reser till stora mästerskap för att se matcherna på plats men vill också vara med och bygga ett starkt engagemang på hemmaplan i Sverige, säger Mikael Jiffer som är marknadschef för Svenska Fotbollförbundet. – Att se Sveriges matcher på Bananpiren kommer att bli en härlig upplevelse för alla Göteborgare som vill vara med och heja fram landslaget tillsammans.

Besökare kan enkelt ta sig till Bananpiren med kollektivtrafik till hållplatserna Frihamnen eller Frihamnsporten. Dessutom går det en specialfärja mellan GöteborgsOperan och Bananpiren som kostar 20 kronor.

Öppettider för EM-festen på Bananpiren:

Sverige – Irland 13 juni: matchstart 18.00Området öppet från 15.00 – 23.00 och färjan går från 16.00 – 22.00

Sverige – Italien 17 juni: matchstart 15.00Området öppet från 12.00 – 21.00 och färjan går från 13.00 – 19.00

Sverige – Belgien 22 juni: matchstart 21.00Området öppet från 17.00 – 01.00 och färjan går från 19.00 – 01.00

Mer info om Göteborgs EM-fest här:

• em i fotboll