Besöksrekord för Global Forum

Pressmeddelande   •   Okt 17, 2005 17:05 CEST

Pressinformation 2005-10-17

Besöksrekord för Global Forum

Den tredje upplagan av Global Forum innebar besöksrekord. Runt 1 500 betalande besökare deltog på heldagsseminariet på Svenska Mässan i Göteborg. Talare var bland att Tjeckiens president Vaclav Kláus.

–Vi är jättenöjda över den här uppslutningen, både vad gäller besökare och deltagare, säger Åke Magnusson, projektledare Global Forum.
Det enda oförutsedda som inträffade var att Margot Wallström, vice ordförande i EU-kommissionen, blev sjuk och tvingades inställa. I övrigt var alla deltagare på plats. Fredrik Reinfeldt, Wanja Lundby-Wedin och Jan O Karlsson trängdes med de runt 1 500 besökarna under kaffepauserna.
–Förra gången Global Forum arrangerades låg vi strax under tusen deltagare. Därför är det jätteroligt att vi lyckades samla runt 1 500 denna gång, säger Ingrid Lindahl, kanslichef Global Forum.

För ytterligare information:
Åke Magnusson, projektledare Global Forum, 0708 47 21 39
Ingrid Lindahl, kanslichef Global Forum, 0709 65 38 98

www.globalforum.nu

Global Forum är en ideell förening som arrangerar seminariedagen Global Forum. De som står bakom föreningen är Svenskt Näringsliv, LO, Göteborg & Co Näringslivsgruppen, Business Region Göteborg, Västra Götalandsregionen. Syftet är att skapa en västsvensk mötesplats där frågeställningar som behandlar globaliseringen och internationaliseringen diskuteras. Hittills har konferensen Global Forum hållits 2001 och 2003.