Inbjudan till presskonferens och lunch inför Europamästerskapen i friidrott i Göteborg 2006

Måndag och tisdag i nästa vecka arrangeras World Broadcasting Meeting i Göteborg som ett led i förberedelserna inför Europamästerskapen i friidrott i Göteborg den 6-13 augusti 2006. Ett stort antal internationella TV-bolag deltar i mötet. I samband med detta möte inbjuder EM-organisationen till en presskonferens måndag den 10 oktober kl.12.00 på Scandic Crown Hotell, Polhemsplatsen 3 i Göteborg. Efter presskonferensen bjuder Europeiska Friidrottsförbundet representanter för media tillsammans med deltagarna i World Broadcasting Meeting på lunch. I samband med lunchen finns det möjlighet att ställa frågor till representanterna för TV-bolagen. Presskonferensen kommer att informera om följande ämnen: - En marknadsundersökning om allmänhetens intresse och vetskap om EM. - Om World Broadcasting Meeting och TV-förberedelserna inför arrangemanget. - En uppdatering av läget i förberelserna inför EM. I presskonferensen deltar bland andra följande personer: Hansjörg Wirz, Ordförande i Europeiska Friidrottsförbundet. Rolf Porsborn, Administrativ chef för TV-sporten på SVT (Host Broadcaster) och medlem av den lokala organisationskommittén. Toralf Nilsson, Generalsekreterare för Europamästerskapen i friidrott 2006. Frågor om presskonferensen besvaras av Johan Storåkers, mobil.0709-40 78 75 Övriga frågor: Stefan Gadd, 0706-260751 Hjärtligt välkomna!