Klart med ny VD på Göteborg & Co

Camilla Nyman blir VD för Göteborg & Co. Hon har jobbat på företaget sedan 2001 och har de senaste två åren fungerat som tf VD.
En enig styrelse utsåg i dag Camilla Nyman till ny VD för Göteborg & Co. Efter att ha jobbat på flera ledande positioner med bland annat kongresser, internationella relationer, EM i friidrott 2006, partnerskap och finansiering blev Camilla Nyman bolagets vice VD, och har sedan maj 2012 varit tillförordnad VD.

– Vi i styrelsen känner stort förtroende för Camilla Nyman och det sätt som hon har skött uppgiften de senaste två åren. Därför är det väldigt roligt att hon nu accepterat jobbet som VD, säger styrelsens ordförande Anneli Hulthén.

Camilla Nyman är född i juni 1966, är utbildad på handelshögskolan i Göteborg och hade tidigare ledande befattningar på Sheraton och Radisson SAS.

Kontakt: Camilla Nyman, Göteborg & Co, Tel: 0702 610903

• besöksnäring