Nu släpps biljetterna till Inomhus-EM i friidrott 2013

Inom kort släpps biljetterna till nästa års största friidrottshändelse i Sverige – EM i friidrott i Scandinavium i Göteborg. Samtidigt blir det klart att Kajsa Bergkvist blir ambassadör för evenemanget.

Den 1 – 3 mars 2013 kommer ungefär 600 av Europas bästa friidrottstjärnor från 50 nationer att göra upp om medaljerna i Scandinavium, Göteborg. Tävlingar och publika aktiviteter samsas inom konceptet ”All under one roof”. Biljettförsäljningen startar den 7 mars då biljettpaket för alla tre dagarna släpps.

– Det kommer att bli ett stort arrangemang i anslutning till tävlingarna i Svenska Mässan  som vi kallar Market Square. Där publiken kommer nära stjärnorna, kan se dem ladda upp och även en zon där man kan träffa dem efter tävlingen, säger Svenska Friidrottsförbundets generalsekreterare Anders Albertsson.

Kajsa Bergqvist, världsrekordhållare i höjdhopp inomhus kommer bli ambassadör för evenemanget blir. Hon kommer att engagera sig i projektet ”Modern Swedish legends” där hon tillsammans med andra kända svenska stjärnor kommer att vara delaktig i arrangemangen runt inomhus-EM 2013.

Som ny officiell partner presenteras Volvo. Tillsammans med Göteborg Energi kommer de att vara svenska huvudpartner vid sidan av de internationella sponsorerna: SPAR, Omega, Le Gruyère AOC och Eurovision.

Biljettpaketen börjar säljas den 7 mars kl 09.00 via ticnet.se eller på telefon: 031-811020.

För mer information: goteborg2013.com