Student10 välkomnar nya studenter på filmfestivalen

Nu är det dags för Student10 att sparka in vårens 4 000 nya studenter i Göteborg. En VIP-kväll i Göteborgs filmfestivals festivaltält på torsdag är först ut bland aktiviteterna och på alla hjärtans dag blir det ”Speed dating for friends” på Röhsska museet.

Programmet för Student10 är nu ute hos alla studentkårer. Det består av totalt 15 aktiviteter/erbjudanden som syftar till att nya studenter vid Chalmers och Göteborgs universitet ska känna sig välkomna till Göteborg samtidigt som de träffar andra studenter.

På torsdag den 28 januari (18.30 – 20.30) bjuds de nya studenterna till en smygöppning av Göteborgs Filmfestival. I Festivaltältet på Järntorget ges heta tips från festivalledningen, Göteborgs gourmetkock Leif Mannerström bjuder på hummersoppa och SkolDisco spelar skivor hela kvällen. Först till kvarn gäller.

På Alla hjärtans dag den 14 februari (12.00 – 16.00) hålls “Speed dating for friends” på Röhsska museet. Här kan du söka en ny basist till ditt band, någon att spela schack med, en ateljéplats, ressällskap eller en kanske en träningspartner?

Välkomnandet av nya studenter på det här sättet görs i år för 5:e året i rad. Det största årliga studentarrangemanget hålls i form av en stor Kick-off inför höstterminen när flest studenter startar men sedan ett par år tillbaka erbjuds nu även studenter som kommer nya till vårterminen att delta i olika aktiviteter. Det mesta är gratis under Student10.

Bakom Student10 står Göteborg & Co, Näringslivsgruppen, Göteborgs universitet, Chalmers och GFS Göteborgs Förenade Studentkårer.

Kontakt:
Sofia Lindberg, projektledning Student10, Göteborg & Co,
0705-61 52 44, sofia.lindberg@goteborg.com
Maria Björn, presskontakt, Media Center, Göteborg & Co,
0706-20 17 74, maria.bjorn@goteborg.com

www.goteborg.com/student10

Göteborg & Co har till uppgift att marknadsföra och medverka i utvecklingen av Göteborg som turist-, evenemangs-, och kunskapsstad. Bolaget ägs gemensamt av kommunen och näringslivet. Läs mer om bolaget på goteborg.com/co