Succén Club MTV återvänder till Göteborg och Partille Arena

Efter förra årets stora succé återvänder Club MTV till Partille arena fredagen den 8 sept. Det blir en fullspäckad klubbkväll med bl.a. världskända houseduon Dimitri Vangelis & Wyman som headline och skön hiphop med Jireel och Tjuvjakt.

- Det är väldigt kul att vi nu kan avslöja att Club MTV återvänder till Göteborg. Ända sedan vi var värd för MTV Worldstage 2012 har MTV och Göteborgs stad haft en nära relation och vi är väldigt glada över att välkomna MTV tillbaka, säger Max Markusson, evenemangschef på Göteborg & Co.

Kvällens stora headline act är Dimitri Vangelis & Wyman och med miljontals streams och bokningar över hela världen kan den svenska duon sälla sig till housemusikens absoluta elit. Karriären för Dimitri Vangelis & Wyman har bland annat resulterat i samarbeten med Steve Angelo och låten ”Payback” som fått närmare 30 miljoner spelningar på Spotify.

Några fler av kvällens artister är MTVs egna resident DJs R3wire & Varski som inleder kvällen med sitt brittiska sound.Sveriges hetaste hiphop-kollektiv Tjuvjakt med låtarna ”Tårarna i halsen” och ”Tandtråd” finns på plats, samt det nya stjärnskottet Jireel som under året tagit sig an landets största scener så som Bråvalla och Allsång på Skansen.

- Jag är väldigt glad över att så många unga gillade vårt Club MTV event. Många av dem kan inte gå på nattklubbar eller andra festivaler och vi är det perfekta coola alternativet för dem. Vi håller nästa event på en populär fredag i september och tror att det kommer att bli slutsålt igen, säger Daniel Claeson, eventchef på Partille Arena.

Information

Evenemanget har 15 års åldersgräns och abonnerade bussar kommer gå skytteltrafik till och från Göteborg C hela kvällen. I anslutning till scenområdet finns en bar för biljetthållare över 18 år. Dörrarna öppnar klockan 19.00 och festen drar igång klockan 20.00.

Evenemanget är ett samarbete mellan Göteborg & Co, Partille arena och MTV.

Biljettpris 220 kr.

Bussbiljett tur/retur 30 kr.

Max Markusson Evenemangschef Göteborg & Co. Max.markusson@goteborg.com

Charlotta Frantzich Projektledare på Göteborg & Co för Musik & Sport charlotta.frantzich@goteborg.com

• musik

Göteborg & Co har till uppgift att marknadsföra och medverka i utvecklingen av Göteborg som turist-, evenemangs-, och mötesstad. Läs mer om bolaget på goteborgco.se. Ladda ner bilder från vår mediabank.