Exempel ur Handbok Byggkeramik; Figur 2.7.2.b Utseende på fog vid plattor med fasade hörn

Pedagogisk handbok i fickan

Hur ska fogen se ut vid plattor med fasade hörn? Vilka tänkbara orsaker finns det till plattsläpp? Hur byter jag en befintlig plastmatta? Handbok Byggkeramik ger svar. Pedagogiska illustrationer och steg-för-steginstruktioner beskriver momenten som ingår i kakel- och klinkerjobb för både torra och våta utrymmen. Ladda ned appen nu så har du svaren nära till hands. Finns där du brukar hämta appar.

Förutom praktiska beskrivningar behandlas kvalitet, miljö och juridik samt vad som gäller vid konsumenttjänster och entreprenad. Andra områden är aktuella bestämmelser samt historik kring lagar och regler.

Handbok Byggkeramik uppdateras vid behov och är lätt att använda både för nybörjare och mer rutinerade keramik- och våtrumsmontörer. Den riktar sig till montörer och arbetsledare men även besiktningsmän, projektörer, byggherrar, projektplanerare, arkitekter, tekniska konsulter, leverantörer samt försäkringsbolag har nytta av handboken.

Abonnemang på Handbok Byggkeramik för mobil, läsplatta och dator ingår i medlemskapet i Golvbranschen GBR. Använd dina vanliga inloggningsuppgifter. Övriga kan prenumerera via GBRs webbshop. Fem användare per abonnemang har tillgång till handbok och löpande uppdateringar.