Golvtrender 2020

Pressmeddelande   •   Jan 23, 2020 13:15 CET

20-talets stora trend är förstås hållbarhet, som kan tolkas på många olika sätt. Här ett slitstarkt golv som klarar långvarig hög belastning och frekvent städning. Textilgolv är ett golvmaterial som ökat i popularitet. Highline Arts & Craft, ege

I år täcker ett enda ord in hela trendbilden – hållbarhet. Kvalitet, återbruk, skötsel och underhåll, livslängd, kretslopp, återvinning och en juste produktionskedja är begrepp som ständigt återkommer inför det nya decenniet. För leverantörerna av golvmaterial, som nu kan kvalitetssäkra sitt hållbarhetsarbete i standarden Auktoriserat Golvföretag, är trenden välkommen.

Här visar vi stilfulla, glada, rustika, personliga, färgrika och klassiska golv som alla på olika sätt tolkar 20-talets stora hållbarhetstrend.

Bilder och bildtexter är bifogade. För mer information, var vänlig ta kontakt med respektive golvleverantör.

Golvbranschen GBR är en rikstäckande paraplyorganisation för samtliga branschled och representerar nära 300 golventreprenörer och ett 40-tal leverantörer av golvmaterial och tillbehör. GBR arbetar bland annat med information, forskning samt teknisk och juridisk rådgivning. Kvalitets-, miljö- och arbetsmiljökonceptet Auktoriserat Golvföretag administreras av GBR, liksom GBR Kretsloppsmärkning och GBR Golvåtervinning.

Kommentarer (0)

Kommentera