Geggamoja öppnar butik i stockholm city!

Mitt i city, på Grev Turegatan 10, kommer man från och med den 1 december hitta barnkläder i våra välkända ränder.

Med sitt centrala läge kommer Geggamoja Store bli ett fantastiskt skyltfönster mot helt nya målgrupper. I butiken visar vi hela vår bredd och kan också förmedla den känsla som Geggamoja står för. Att nu ta steget till att öppna en renodlad Geggamojabutik i centrala Stockholm känns naturligt och riktigt för att öka kännedomen om varumärket.

Sedan starten, 2007, har Geggamoja växt stadigt och under det senaste åren har återförsäljarna fördubblat sina ordrar. Idag finns Geggamoja representerade på 10 marknader.

”Vi har växt snabbt och etablerat oss fort i Sverige, efterfrågan på våra produkter ökar både i Sverige men även också från utlandet. Vi är naturligtvis jättenöjda med den utvecklingen vi har. Det är inspirerande och motiverande att kunderna tycker om våra produkter” säger Sara Marmsjö en av delägare i  Geggamoja.

”Vi är så mycket mer än bara mössor och ränder. Det kommer att synas här. Men självklart ska även våra signumprodukter finnas i butiken.” Och när ränderna väl sitter går de aldrig ur… säger Anna Rietz, designer och delägare av Geggamoja.

Vi är fast beslutna i att bara göra kläder i material och konstruktioner vi själva älskar att se våra egna barn klädda i. I stället för att spekulera i vad som kan sälja fem säsonger framåt, stannar vi troget i vår egen känsla om vad som är rätt för familjen och företagen vi jobbar med. Du förstår, för oss är det ingen skillnad mellan dessa två eftersom vi är ett familjeföretag som består av två systrar med två unga familjer.

Geggamojas kollektioner består av 95% ekologiska tyger. Plaggen är certifierade enligt GOTS (Global Organic Textile Standard), den internationellt mest kända standarden för ekologisk textilproduktion. GOTS ställer miljökrav genom hela tillverkningsprocessen och omfattar odling, skörd, produktion, processer, tillverkning, förpackning och märkning.(www.global-standard.org)

För mer information vänligen kontakta:

Geggamoja AB
Sara Marmsjö
sara@geggamoja.com

• Mode

• geggamoja
  • barnkläder
  • ekologiska barnkläder

• Stockholm

Vi  är fast beslutna i att bara göra kläder i material och konstruktioner vi själva älskar att se våra egna barn klädda i.

Tyger i Geggamoja ekologiska kollektion är certifierad enligt GOTS (Global Organic Textile Standard), den internationellt mest kända standarden för ekologisk textilproduktion. GOTS ställer miljökrav genom hela tillverkningsprocessen och omfattar odling, skörd, produktion, processer, tillverkning, förpackning och märkning.

www.geggamoja.com

Sara Marmsjö