Nu är det dags att snubbla över Geggamojas sneakers i hallen!

We Dress. You Raise.

Till vår/sommar kollektionen 2011 lanserar GEGGAMOJA sin sjunde samling av barnkläder i trikå-, college-, denim- och vackra bomullstyger, storlekar från 50/56 (nyfödda) till 134/140 (ålder 10). Som vanligt är målet att skapa snygga, praktiska och bekväma kläder. Nyheter för SS11 är inte bara nya stilar, för våren 2011 har Geggamoja designat sneakers för coola kids i storlekarna 25-40 i ett flertal olika färger. I butik feb 2011. Pris från 399 kr.

Barn har inga som helt problem med att berätta att du har dålig andedräkt, deklarera att mormors mat är äcklig eller att fråga främlingar vad det är för röd prickar de har i ansiktet.

Och hur jobbigt det än kan vara, så är det liksom en del av charmen.

Vi på Geggamoja kan inte få dina barn att bete sig som små ljus. Däremot är vi riktigt bra på att designa snygga och praktiska barnkläder.

Kort sagt: We dress. You Raise.

• Mode

• sneakers
  • skor
  • barnskor
  • barn
  • baby
  • geggamoja
  • barnkläder
  • ekologiska barnkläder

• Stockholm

Vi är fast beslutna i att bara göra kläder i material och konstruktioner vi själva älskar att se våra egna barn klädda i.

I stället för att spekulera i vad som kan sälja fem säsonger framåt, stannar vi troget i vår egen känsla om vad som är rätt för familjen och företagen vi jobbar med. Du förstår, för oss är det ingen skillnad mellan dessa två eftersom vi är ett familjeföretag som består av två systrar med två unga familjer.

Tyger i Geggamoja ekologiska kollektion är certifierad enligt GOTS (Global Organic Textile Standard), den internationellt mest kända standarden för ekologisk textilproduktion. GOTS ställer miljökrav genom hela tillverkningsprocessen och omfattar odling, skörd, produktion, processer, tillverkning, förpackning och märkning.

www.geggamoja.com

Sara Marmsjö