Tonsättaren Albert Schnelzer till Los Angeles

Press Release   •   Oct 24, 2016 15:10 CEST

Albert Schnelzer/Foto: Hans Lindén

Tonsättaren Albert Schnelzers succéverk "A Freak in Burbank" spelas av USAs främsta kammarorkester,
Los Angeles Chamber Orchestra, till helgen den 29 och 30 oktober.  Det effektfulla konsertöppnar-stycket som komponerades 2008, har framförts över 60 gånger med olika orkestrar runt om i Europa, Canada, USA, Sydkorea och Australien. Nu får Albert Schnelzers "Freak" äntligen komma hem. (Burbank är en förort till Los Angeles).

Los Angeles Times uppmärksammar framförandet i en intervju med tonsättaren:
A Freak in Burbank:' Alex Theatre concert to feature composer's paean to Tim Burton

Albert Schnelzer kommer att finnas på plats och introducera stycket som är en hyllning till film-regissören Tim Burton vars biografi tjänat som inspiration till musiken.Thomas Dausgaard leder Los Angeles Chamber Orchestra.

För vidare information och pressbilder kontakta:

kristina.fryklof@gehrmans.se

Comments (0)