Jan Wallberg tar emot priset. Fotograf: Emma Bogren

Gekås Ullared Hallands kandidat till Stora Turismpriset

Gekås koncern-vd Jan Wallberg tog igår emot nomineringen till Stora Turismpriset. I nomineringen, från Region Halland och destination Halland, står att Gekås Ullared är ”långt mycket mer än ett framgångsrikt företag”.

Dag Hultefors, ordförande regionstyrelsens tillväxtutskott Region Halland, var på plats i varuhuset och meddelade nomineringen till Gekås koncern-vd Jan Wallberg. Respektive läns kandidat får en belöning på 10 000 kronor som ska användas till en kunskapsfrämjande insats. Priset kan gå till företag, organisation eller institution med förankring i länet.

- Gekås Ullared är, med sina närmare 5 miljoner besökare per år, en motor för hela regionen, inte minst för många andra besöksnäringsföretag i Halland, förklarar Dag Hultefors i nomineringen.

Vem som får årets Stora Turismpris avgörs den 7 december och är stiftelsen för kunskapsfrämjande inom turism, med Tillväxtverket som huvudman, som delar ut Stora Turismpriset som är på 100 000 kronor.

Regioner

Gekås Ullared är Skandinaviens största varuhus. Med 4,8 miljoner besökare per år är det också Sveriges största besöksmål. Läs mer på www.gekas.se

Patrik Levin

Presskontakt Vd Gekås Ullared 0767-722 323

Shoppa, bo och umgås

Gekås Ullared är Skandinaviens största varuhus och erbjuder shopping utöver det vanliga, evenemang, restauranger, camping och boende av högsta klass. Med cirka fem miljoner besökare årligen är Gekås Ullared Sveriges mest besökta resmål.