Häagen-Dazs™ i designsamarbete med Björn Borg

Tillsammans med sportmodemärket Björn Borg har Häagen-Dazs skapat en ny Limited Edition-glass. Den populära smaken Strawberries & Cream erbjuds nu för allra första gången som pinnglass. Glasspinnen är förpackad i en stilren förpackning, speciellt designad av Björn Borg. En unik möjlighet att smaka glassen ges på Björn Borgs tillfälliga ”centre court” i Ljusgården på NK i Stockholm mellan 1-3 september där varumärkets nya sportkollektion Borg Signature Collection visas upp.

Häagen-Dazs™, som är en officiell leverantör åt Wimbledon, serverade den nya glassen för första gången vid Wimbledon i somras och nu gästar den snart Sverige under en mycket begränsad tid. Förpackningens utseende är inspirerat av Björn Borgs ikoniska tennis-arv och den andas skandinavisk design. Kopplingen till Skandinavien finns även hos Häagen-Dazs™ vars grundare Reuben Mattus tidigt influerades av dess smakfullhet och känsla för elegans.

Häagen-Dazs™ filosofi är enkel; hitta de i särklass bästa ingredienserna i världen och av dem tillverka den finaste glass som finns. Glasspinnen innehåller jordgubbar och precis som all glass från Häagen-Dazs™ består den av en härlig glassbas gjord på äkta grädde, mjölk, socker och äggula. Glasspinnen är täckt av fyllig belgisk choklad – tillsammans skapar ingredienserna en smakupplevelse utöver det vanliga.

Vi tycker att detta är ett mycket spännande möte. Björn Borg är ett fantastiskt varumärke som vi anser har hög sportslig elegans tillsammans med arvet från tennis-kulturen. Med vår gemensamma strävan efter kvalitet har vi nu tagit fram vår flaggskepps-smak i en ny unik design säger Catharina Arnbert, Nordic Brand Manager Häagen-Dazs.

Vi är stolta över att samarbeta med ett så ikoniskt, lyxglassmärke som Häagen-Dazs.För att skapa denna Limited Edition-design har våra designers kombinerat vår känsla för skandinavisk stil med vårt tennis-arv, inspirerade av vår ikoniska grundare, säger Jonas Lindberg Nyvang, Global Marketing Director för Björn Borg.

Den 1 september släpper Björn Borg sin limiterade sportkollektion Borg Signature Collection. Kollektionen har fina retrodetaljer, den ikoniska loggan och andra uppdaterade delar. Kollektionen är skapad som en hyllning till sportlegenden och stilikonen Björn Borg, och ett resultat av samarbetet mellan Björn Borg och den kommande filmen "BORG". Kollektionen och dess unika plagg och accesoarer visas upp på Björn Borgs tillfälliga ”centre court”, Ljusgården på NK i Stockholm mellan 28/8-3/9. Under helgen ges även möjlighet att ta del av Limited Edition glassen från Häagen-Dazs som exklusivt och utan kostnad delas ut hos Björn Borg på Ljusgården 1-3 september och så länge lagret räcker.

• Mat, dryck

• nordiska kompaniet
  • nk
  • björn borg