Nya Salted Caramel Cheesecake till Sverige

Storfavoriten Salted Caramel, med sin kombination av sött och salt, är grunden i höstens nylansering från Häagen-Dazs – Salted Caramel Cheesecake. Den nya glassen har en bas av den klassiskt goda Cheesecakeglassen som är toppad med en frasig skorpa av grahamskex. Detta är sedan blandat med Häagen-Dazs karamellsås med sin intensiva smak av karamell och salt. En perfekt smakblandning att krypa upp i soffan med och njuta av när höstmörkret smyger sig på.

Salted Caramel Cheesecake är det senaste bidraget till trenden att blanda salt med sött, och smaken är lika modern som läcker. Glassen är gjord på enbart naturliga råvaror som färsk grädde, mjölk, socker och äggula. Precis som Häagen-Dazs övriga smaker så innehåller Salted Caramel Cheesecake inga tillsatser eller konserveringsmedel. Den krämiga basen av cheesecake med sin frasiga skorpa, mjuka kolaglass tillsammans med de saltade knäckbitarna och den söta, gräddiga kolasåsen gör att smaken redan är en storsäljare i flera länder.

Hösten är en stark försäljningsperiod för Häagen-Dazs och vi vill ge våra gamla och nya konsumenter en present som är svår att motstå i höstmörkret. Vi tror att alla glassälskare kommer att uppskatta vår nya härliga smakkombination och gillar man vår klassiker Salted Caramel kommer man garanterat att älska denna smak! säger Fredrik Jungermann, Sverigechef på Häagen-Dazs

Häagen-Dazs ambition är att erbjuda marknadens lyxigaste glass. Glass från Häagen-Dazs består av en glassbas gjord på äkta grädde, mjölk, socker och äggula. Dessa fyra ingredienser utgör själva kärnan i glassen. Glass från Häagen-Dazs består alltid av noggrant utvalda råvaror av hög kvalitet och minimalt med luft vispas in i glassen. Därför bör glassen alltid tina i cirka 10–15 minuter i rumstemperatur innan servering. På så sätt möjliggör man optimal skopbarhet och smakerna hinner också komma till sin rätt för större njutning.

Häagen-Dazs Salted Caramel Cheesecake finns nu i butik. Återförsäljare är ICA, Axfood och Bergendahls. Cirkapriset är 50 kronor.

Tävling tillsammans med SMEG

I samband med lanseringen av höstens smak kör Häagen-Dazs tillsammans med SMEG en butikskampanj där en SMEG espressomaskin lottas ut varje vecka. För att tävla köper man en valfri pint från Häagen-Dazs, fotar kvittot och laddar upp på VinnMedHaagendazs.se tillsammans med en motivering varför Häagen-Dazs och SMEG är den perfekta kombinationen. Alla som tävlar får dessutom 20 % rabatt på SMEG:s sortiment. Fullständiga tävlingsvillkor finns på tävlingswebbsidan under Regler & Villkor.

Kort om Häagen-Dazs

Häagen-Dazs™ filosofi är enkel; hitta de i särklass bästa ingredienserna i världen och av dem tillverka den finaste glass som finns. Historien om Häagen-Dazs™ går tillbaka till 1921, då Reuben Mattus blott nio år gammal hjälpte sina föräldrar att sälja fryst frukt och glass från en hästkärra. Han hade en passion för kvalitet och en vision om att skapa den bästa glassen av de finaste och renaste ingredienserna. 1961 grundade Reuben Mattus Häagen-Dazs™ och tillverkade initialt tre smaker: vanilj, choklad och kaffe. Idag finns Häagen-Dazs™ produkter på drygt 850 kaféer i 50 länder och namnet är synonymt med fantastisk och smakrik glass. För mer information besök www.haagen-dazs.se

About General Mills Scandinavia

General Mills Scandinavia is part of General Mills, one of the world’s leading food companies, which operates in more than 100 countries and markets more than 100 consumer brands. Headquartered in Minneapolis, Minnesota, USA. In Sweden General Mills distributes for example Old El Paso, Green Giant, Nature Valley and Häagen-Dazs.