Old El Paso™ tortillabåt nu som fullkorn

Originalet Stand ’N’ Stuff Tortillas är en favorit i Old El Pasos sortiment och får nu en uppföljare med högt fiberinnehåll - Stand ´N´ Stuff Fullkorn. Tortillan står av sig själv och är lätt att fylla och äta - även för de mindre i familjen. Stand ’N’ Stuff Original som lanserades förra året har drivit ca 60 % av tillväxten i tortillasortimentet som står för nära 1/3 av den mexikanska kategorin.* ”Uppföljaren har högt fiberinnehåll och vi ser att den kan bli ett alternativ till ris, pasta och potatis i vardagsmiddagen”, säger Anna Palmér, Nordisk Varumärkeschef på Old El Paso. Fyll den mjuka tortillan med precis vad du själv vill - allt ifrån kyckling till lax. Mitt i veckan skall maten både gå fort att laga och samtidigt vara god och nyttig.

- Stand ’N’ Stuff Tortillas har blivit väldigt populära och därför är det naturligt för oss att nu utöka vårt sortiment med Stand ’N’ Stuff Tortilla Fullkorn. Svenskarnas glädje för mexikanska inslag i maten fortsätter att öka och det ger oss inspiration och glädje att leverera nya innovativa och goda produkter som också kan göra vardagsmiddagen lite enklare och roligare, säger Anna Palmér.

Prova den nya fullkornsvarianten Pulled Pork Stand ’N’ Stuff Tortillas:

Vad du behöver:

1 x Old El Paso™ Stand ‘N’ Stuff tortillas

450 g fläskbog pulled pork

120 ml kycklingbuljong

2 msk matolja

1 påse Old El Paso™ Taco spice mix

1 sallat

125 g riven ost

1 Old El Paso™ strimlade gröna Jalapeños

4+ timmar/fläskbog/3-4 personer/Taco/Medium

Instruktioner:

1Långkoka din fläskbog Olja in din Slowcooker och putsa och rensa sedan bort fettet på din fläskbog/pulled pork. Blanda matoljan med kryddmixen och pensla över köttet. Häll kycklingbuljongen över köttet och låt det hela koka i hög temperatur i 4-5 timmar, eller låg temperatur i 8-9 timmar, eller tills fläskkarrén är mjuk och genomkokt.

2. Förbered dina tillbehör Hacka salladen och lägg den i en skål redo för servering, tillsammans med dina jalapeños och riven ost.

3. Strimla din fläskbog Ta fläskbogen ur Slowcookern och placera den på en träbräda eller en tallrik. Ta sedan två gafflar och dra försiktigt isär fläskbogen. Gör så tills hela fläskbogen är strimlad. För lite mer smak kan du hälla över den resterande köttsaften över fläskbogen och röra om den.

4. Värm dina tortillas Öppna tortillaförpackningen – det är viktigt att inte värma tortilla i plastförpackningen. För att värma dem i mikron, lägg dem på en tallrik och sätt mikron på full styrka i 30 sekunder. För att värma dem i ugnen, sätt ugnen på 165°C och täck dina tortillas med aluminiumfolie innan du lägger dem på en bakplåt i ugnen 7-9 minuter.

5. Ställ fram och fyll på Fyll din Stand ‘N’ Stuff™ tortilla med din långkokta fläskkarré och toppa med fräscha tärnade tomater, strimlad sallad, riven ost och jalapeños!

Stand ‘N’ Stuff™ Tortillas Fullkorn finns till försäljning från och med den 11 augusti på ICA, Hemköp, Willys och City Gross. Cirkapris är 21.90 SEK.

*Källa: Ac Nielsen value sales YA 22 mars 2015

För högupplösta bilder, klicka här:

For mer information var vänlig kontakta:

Carsten Carlsson, carsten.carlsson@hkstrategies.com

Tel: +46(7)708-93 50 22

Om Old El Paso™

Historien bakom vårt varumärke sträcker sig ända tillbaka till mötet mellan indianerna och spanjorerna. Indianernas kosthållning blev inspirerad av spansk matkultur och resultatet blev det vi idag känner igen som den mexikanska maten. Grunden för dagens Old El Paso™ lades år 1917, då ett företag startades i den lilla staden El Paso i New Mexico. År 1938 blev varumärket Old El Paso™ registrerat, och sedan 1982 har vi funnits representerat i Sverige. Besök gärna www.oldelpaso.se för spännande och mexikansk inspiration och recept.

Carsten Carlsson

Account Director Marketing Communications +46(7)708-93 50 22