Pressmeddelande -

Old El Pasos™ båtformade tortilla nu som mini – en innovation som gör tacomåltiden ännu roligare

Old El Paso™ utvecklar nu sitt mexikanska sortiment genom att lansera en minivariant av sin populära mjuka båtformade tortilla Stand ’N’ Stuff™. Nya Stand ´N´ Stuff™ Mini är ett praktiskt och gott alternativ för alla som vill äta god tortillas men i litet mindre format. Den nya minivarianten gör Old El Pasos mexikanska sortiment ännu mer spännande. Mini är ett bra alternativ för barn under Taco-kvällen men också för övriga familjemedlemmar då den tack vare sin storlek ger nya spännande sätt att äta tacos på.

Den mjuka och båtformade minitortillan står av sig själv, är lätt att fylla och gör tacomåltiden ännu mer inspirerande. Den lilla minin är även ett bra alternativ för barn som själva kan fylla sin tortilla. Stand ´N´ Stuff™Original, som lanserades 2014, är baserad på samma recept som vanliga tortillas och nu finns den alltså även i en spännande minivariant.

-Vår nya miniprodukt bygger på den båtformade tortillans popularitet i Taco-sortimentet, säger Sara Johansson, Nordic Brand Manager för Old El Paso™. Den båtformade tortillan, Stand´N´ Stuff™ Mini ger nya möjligheter och passar bra för de små munnarna men också som ett mindre tilltugg vid servering av tacoinspirerade smårätter.

Stand ‘N’ Stuff™ Mini finns till försäljning från och med v. 34 på ICA, Hemköp, Willys, City Gross och Coop.Cirkapris är 24,90 SEK.

For mer information var vänlig kontakta:
Sandra Hellström, sandra.hellstrom@hkstrategies.com
Tel: +46 (0)73-685 96 23

• Mat, dryck

Om Old El Paso™ Historien bakom vårt varumärke sträcker sig ända tillbaka till mötet mellan indianerna och spanjorerna. Indianernas kosthållning blev inspirerad av spansk matkultur och resultatet blev det vi idag känner igen som den mexikanska maten. Grunden för dagens Old El Paso™ lades år 1917, då ett företag startades i den lilla staden El Paso i New Mexico. År 1938 blev varumärket Old El Paso™ registrerat, och sedan 1982 har vi funnits representerat i Sverige. All europeisk tillverkning sker i vår fabrik i den spanske byn San Adrian. Besök gärna www.oldelpaso.seför spännande och mexikansk inspiration och recept.

Moa Hörnquist

Presskontakt Presskontakt Old el Paso