Old El Pasos jätteversion av Tacobåten kommer till Skövde

En jätteversion av Old El Pasos Tacobåt invigs på Maxi ICA Stormarknad Skövde den 9 mars. Tacobåten kommer finnas i butiken under veckorna 10 - 12 veckor och är lastad med spännande erbjudanden både för stora och små.

Under tre veckor (10,11 och 12) kommer kunder och besökare på Maxi ICA Stormarknad i Skövde kunna uppleva Tacobåten på plats, provsmaka tacobåtar med tillbehör och Old El Pasos helt nya chips, samt delta i en fototävling där man kan vinna fina priser. Extra kul för barnen blir det på fredagar, kl. 14.00 – 17.00, då Kavelbrogymnasiet arrangerar ansiktsmålning.

Old El Pasos Tacobåt har för, akter och segel, och är dessutom lastad med fina erbjudanden på tacoprodukter under hela perioden.

Vad händer i butiken under veckorna 10-12?

Invigning av Old El Pasos Tacobåt - kl. 12.00 den 9 mars.

Demonstrationer i butik - torsdagar och fredagar kl. 12.00 - 19.00.

Ansiktsmålning för barnen, arrangeras av Kavelbrogymnasiet Linje Frisör - fredagar kl. 14.00 - 17.00

Recepttävling, arrangeras av Kavelbrogymnasiet restaurangelever, kunderna får rösta fram den godaste tacobåten - torsdagar kl. 14.00 - 17.00.

Fototävling där tävlande har möjlighet att vinna tacoprodukter genom att fota och tagga hashtagen #maxiskövde - pågår under hela perioden.

Old El Paso tackar sina samarbetspartners som bistått i att förverkliga Tacobåten: Maxi ICA Stormarknad Skövde, Snickarfabriken i Skövde AB, Kavelbrogymnasiet Linje: Restaurang/frisör/måleri, Oves text och Fotoreklam och Brandimpact.

För mer information och högupplösta bilder, kontakta:

Moa Hörnquist, Hill+Knowlton Strategies, Sverige

E-post: moa.hornquist@hkstrategies.com

Mobil: +46 (0)708 93 50 21

• Skövde

Om Old El Paso
Historien bakom vårt varumärke sträcker sig ända tillbaka till mötet mellan indianerna och spanjorerna. Indianernas kosthållning blev inspirerad av spansk matkultur och resultatet blev det vi idag känner igen som den mexikanska maten. Grunden för dagens Old El Paso™ lades år 1916, då en familj vid namn Powell började tillverka konserverade tomater, pintobönor, och andra grönsaker på deras farm i Deming, New Mexico. År 1955 blev varumärket Old El Paso™ registrerat, och sedan 1982 har vi funnits representerat i Sverige. All europeisk tillverkning sker i vår fabrik i den spanske byn San Adrian. Besök gärna www.oldelpaso.seför spännande och mexikansk inspiration och recept.

About General Mills Scandinavia AB
General Mills Scandinavia AB is a food company that markets and sells global brands in Scandinavia. The company has its headquarter in Gothenburg. General Mills Scandinavia AB is part of General Mills, Inc., which is the one of the largest food company in the world and which has existed since 1866.

Presskontakt Presskontakt Old el Paso