Gents introducerar anrika handskmakeriet Dents

Dents har tillverkat handgjorda handskar sedan 1777, nu finns ett utvalt sortiment på Gents.se. Tillsammans med produktnyheter från Lelo, Acqua di Parma och Pino Silvestre.

Anrika handskmakeriet Dents har tillverkat handskar för hand i England sedan 1777. Ett par Dents handskar går igenom 32 olika moment för att få en perfekt passform. Hantverket och skickligheten har gett Dents en ledande position i premiumsegmentet. Dents är kunglig hovleverantör till prins Charles och de levererade handskarna till både kung George VI och drottning Elizabeth IIs kröningsceremonier. Daniel Craig bar Dents handskar i de två senaste Bond-filmerna Skyfall och Spectre, dessa två och ett utvalt sortiment av ytterligare tio modeller från Dents finns nu för 629-1.799 kr på Gents.se.

Andra nyheter på Gents.se under november är svenska Lelo Hex innovativa latexkondom. Det tog sju år att utveckla teknologin där ett lager med 350 hexagonformer ökar känsligheten och stärker hållfastheten 3-4 gånger i de 0,045 mm tunna kondomerna. Lelo Hex finns i 3-pack samt 12-pack för 89 respektive 179 kr på Gents.se.

Bland rakprodukter och dofter utmärker sig två italienska varumärken i november, Acqua di Parma firar 100 år med hyllningen till Parma, staden som även var hem för Giuseppe Verdi, Arturo Toscanini och operahuset Teatro Ducale. Doftserien Acqua di Parma – Note di Colonia är tre tidlösa och välstämda kompositioner av Carlo Magnani där doftnoterna hämtar sin inspiration från Parmas musikaliska kulturarv. Dofterna säljs i 150 ml flaskor med en klockformad topp av handgjord kristall för 3.600 kr och finns exklusivt tillgängliga i samband med öppnandet av Gents Barber & Perfume Bar – Skandinaviens första parfymbar.

Pino Silvestre är månadens andra doftnyhet hos Gents. Flaskan formad som en kotte har spridit parfymör Lino Vidals tolkning av sommarvarm medelhavsmiljö med toner av bergamot, lavendel, basilika och citron sedan 1955. Shave Master är Pino Silvestres nya rakserie där doften nu även finns i raktvål, rakkräm och after shave balm. Pino Silvestres kollektion finns nu för 39-119 kr på Gents.se.