Gents rekryterar och omformerar

Gents rekryterar Rikard Axelsson till tjänsten som Produktchef och Jonathan Pramborn går vidare till tjänsten som Head of Retail. Samtidigt anställs Henrik Bodin som AD och grafiskt ansvarig.

Rikard Axelsson rekryteras till tjänsten som Produktchef på Gents. Rikard har en stark bakgrund inom ehandel och inköp och kommer närmast från tjänsten som produktchef på Bole.se. Innan dess har Rikard innehaft tjänster såsom COO för Roligaprylar.se och varit ansvarig för inkubatorverksamheten på E-commerce Park of Sweden.

Jonathan Pramborn, tidigare Produktchef, går vidare till tjänsten som Head of Retail. Jonathan, som började sin karriär inom företaget som butikschef i en av Gents fysiska butiker, har ett mycket starkt kund- och upplevelsefokus. I rollen som Head of Retail kommer Jonathan att ansvara för koncernens fysiska butiker och deras expansion, nationellt och internationellt.

Henrik Bodin, idag Grafisk Formgivare på Stockholms Auktionsverk, går in som AD och grafiskt ansvarig för Gents. I denna roll kommer Henrik att ta ledningen vad gäller all grafisk produktion och visualisering av Gents varumärke.

- Gents har en stark position på marknaden, där vi är ledande inom manlig skönhet och hygien i premiumsegmentet. För att säkra fortsatt tillväxt behöver vi omformera vårt lag och säkerställa att framtidens utmaningar matchas mot rätt person och rätt kompetens, säger Gents ägare Jenny Rydhström. Vi ser stor potential i en marknad som fortfarande växer starkt, om än byter skepnad. Mannen har lämnat skäggtrenden och gått vidare mot nya uttryck som ännu inte är kommersialiserade. Det öppnar för enorma möjligheter och konkurrensfördelar för den som är på tå och ligger steget före.

Med en stark julhandel i ryggen och dessa nya medarbetare ombord satsar Gents med full fart in i 2018. På agendan står nya trender, nya produkter och ytterligare förstärkning av organisationen.