Ingen citydöd för Gents

Citydöden som drabbat många svenska stadskärnor på grund av ökad ehandel och fler köpcentrum biter inte på Gents i Helsingborg City. Tvärtemot, från och med 2018-11-26 öppnar man redan klockan 06:00 och förlänger öppettiden till klockan 20:00 för att minska på trycket.

- Vi har en längre tid hört önskemål om att kunna klippa eller raka sig redan innan man hoppar på tåget eller tar bussen till arbetet. Vi tyckte själva att vår tidigare öppning vid 07.00 var ett relativt tidigt klockslag för en frisörsalong, men har insett att många av våra kunder är på benen och på väg till arbetet avsevärt tidigare än så. Då anpassar vi oss gärna, med tanke på att det är kunden som de facto betalar varenda krona av vår lön, säger Jonathan Pramborn, Head of Retail på Gents.

Även klipptiderna vid dagens slut förväntas blir bokade ganska omgående. Många pusslar för att få ihop familjeliv med arbete och fritidsaktiviteter och efter att ha räknat antalet förbipasserande på gatan mellan 19 och 20, var valet lätt.

- Det är full trafik även sent på kvällen utanför vår citybutik. Många Helsingborgare är på väg någonstans vid denna tid; gym, restaurang eller bara på väg hem.

Utöver detta ser Gents att marknaden långsamt håller på att förändras.

- Vår styrelseordförande Kristina Jarring brukar säga att om kunden tidigare var Kung så är han numera Diktator. Det är något vi välkomnar. När kunden får välja blir det bästa kundservice som vinner. Om fler handlare insåg detta skulle Sveriges citykärnor vara på benen på nolltid. Det är ju trots allt både i det fysiska mötet och närheten till kunden rent geografiskt som den traditionella handeln kan konkurra ut näthandeln istället för tvärtom.

För bokning och servicemeny: https://www.gents.se/helsingborg-city

Tips: Mollbergs nyrenoverade hotellmatsal runt hörnan serverar frukost från 06.30 för 165 kr.

• öppettider
  • kund

Om Gents.
Gents är ledande i Norden på manlig livsstil. Hos Gents finner män kunskap, inspiration och ett handplockat sortiment av det bästa inom hud- och hårvård, dofter, rakning och accessoarer. De fler än 3.000 produkterna är utvalda av Gents barberare, frisörer, hudterapeuter, doftkonsulter och produktexperter för sin funktion och kvalitet, och de säljs till kunder över hela världen genom internetbutiken Gents.com samt de fysiska butikerna Gents Barber & Shop och Gents Barber & Perfume Bar.