Skägg ohoj! Sailor’s Soft Beard Wax lägger till hos Gents

Som vi alla har längtat! Nu är det här, Sailor’s Soft Beard Wax, ett smidigt och pålitligt skäggvax med alla egenskaper som ett riktigt bra skäggvax bör ha.

Det populära varumärket Sailor’s Beard Co., bland annat känt för sin skäggolja, har nyligen lanserat ett nytt skäggvax vid namn Sailor’s Soft Beard Wax. Vaxet passar alla typer av skägg och håller effektivt skägget på plats. Även de mest vildvuxna och bångstyriga skägg kommer att tämjas.

Sailor’s Soft Beard Wax är särskilt framtaget för att vara lätt att applicera och arbeta med, och vaxet stelnar efter att skägget har formats. Inga plötsliga vändningar i vinden kommer att få skägget ur kurs. Skäggvaxet är utan doft för att kunna användas tillsammans med den egna favoritskäggoljan.

Skäggvax är tänkt att användas till just skägg, och har egenskaper som ger skägget den stadga det behöver för att ligga där det ska. Vanligtvis är ett skäggvax inte lika hårt som ett mustaschvax. Fredrik Bengtsson, VD på Gents, säger:

– Många har ännu inte upptäckt tjusningen med skäggvax. Vax förknippas ofta med andra användningsområden, som mustaschvax eller hårvax. Ett skäggvax har samma princip, nämligen att ge stadga och form, utan att kladda eller tynga ner skägget. Just det här nya skäggvaxet från Sailor’s är perfekt balanserat i sin konsistens och jag tippar på att det kommer att bli en given produkt i många badrumsskåp.

Läs mer om Sailor’s Soft Beard Wax här: https://www.gents.se/sailor-s-soft-beard-wax

Fredrik Bengtsson
VD, Gents
fredrik.bengtsson@gents.com, 072-328 01 44

• skäggvax
  • sailor's

Gents.se är den ledande online-återförsäljaren av manliga produkter inom rakning, skägg och hudvård inom Skandinavien, men är verksamt över hela världen.

Sajten riktar sig uteslutande mot män, samt kvinnor som köper gåvor till män. Målgruppen har smak för kvalitet och premiumprodukter och tar gärna ställning. Gents 140 000 kunder har ett avsevärt högre valdeltagande än genomsnittssvensken.