Ullaredskägg och Snorbroms

Ehandelsföretaget Gents.se gör nu en seriös satsning på att utöka sin kundbas och denna gång vänder man sig mot de allra minsta. Idag släpps Gents två pekböcker om Skägg respektive Mustasch.

"Det är viktigt att redan i samband med de första stegen förstå att skägg och mustasch ska bäras med stil" säger Gents VD Jenny Rydhström.

Böckerna är av tjock, tuggvänlig kvalitet med stora, färgglada bilder som sätter leende på läpparna hos både stora och små. Utforska tillsammans olika stilar såsom Ullaredskägg, Själaplåster, Snorbroms och Moppemustasch.

"Dessutom sätter vi stor stolthet i att böckerna på ett lättsamt och pedagogiskt sätt förskjuter fokus från kvinnors utseende, till mäns oöverträffade möjligheter att med lite kreativitet förändra hur världen ser på honom" fortsätter Jenny Rydhström.

Vad vuxna behöver komma ihåg är att många skäggstilar kan uttrycka olika saker på olika personer. Att skaffa skägg eller mustasch är att förmedla ett budskap.

Böckerna ger garanterat mycket glädje hos både barn och föräldrar samt far- och morföräldrar som läser tillsammans med sina barnbarn. Låt barnet peka på de olika bilderna och prata om dem tillsammans. Färgglada och roliga böcker för de allra minsta!

Här hittar du böckerna hos gents.se

Jenny Rydhström, vd Gents
E-post: jenny@gents.com