2014 ett aktivitetsfyllt år för Svenskt Geoenergicentrum

Svenskt Geoenergicentrums andra år har varit fyllt av aktiviteter och engagemang för geoenergins främjande, i form av seminarier och presentationer, artiklar i fackpress och vetenskapliga publikationer, kurser och informationsinsatser av olika slag.

Under 2014 har Svenskt Geoenergicentrum bland annat arrangerat en debattpanel om solenergi och geoenergi under Almedalsveckan 2014, arrangerat Geoenergidagen 2014 och den föregående workshopen om aktuella geoenergifrågor, hållit föreläsningar för företag, organisationer och myndigheter, lanserat ett nytt kursprogram inom geoenergi, bidragit till fem vetenskapliga artiklar, skrivit tekniska artiklar till sju svenska och internationella branschpublikationer och givit ut nio nyhetsbrev.

Svenskt Geoenergicentrum har även arbetat vidare med att förbättra geoenergistatistiken i Sverige, handlett tre examensarbeten från Lund Universitet och ett från KTH i Stockholm, bevakat ett tiotal svenska och internationella konferenser och workshopar.

Under 2014 har Geoenergicentrum med hjälp av branschens aktörer arbetat fram riktlinjer för Termisk Responstest (TRT) som kommer att färdigställas och göras tillgängliga via Geoenergicentrums hemsida, i början av 2015.

Läs sammanfattningen av Svenskt Geoenergicentrums verksamhet 2014 HÄR.