GEOENERGIDAGEN 2015 den 6 oktober i Kista

Nu är programmet för GEOENERGIDAGEN 2015 klart!

I år hålls Geoenergidagen på Kistamässan i Stockholm. Vi inleder liksom förra året med en eftermiddagsworkshop den 5 oktober med efterföljande mingel och middag.
Under workshopen diskuterar vi bland annat förslaget till mätprogram för geoenergianläggningar, och andra aktuella teknik- och forskningsfrågor. Vi presenterar också slutversionen av Geoenergicentrums branschpraxis för Termisk Responstest (TRT) och sätts i relation till den nya EU-standarden för ”Geotermiskt responstest”.

Tisdagen den 6 oktober är själva Geoenergidagen 2015. Heldagsseminariet med inbjudna talare tar upp geoenergin i politiken, geoenergiutvecklingen i världens länder utifrån världssammanställningen som gjordes för World Geothermal Congress 2015 och energilagringskonferensen Greenstock 2015. Vi behandlar konsekvenser av de nya byggreglerna på geoenergin, Akviferlagrens utveckling i Sverige, och ger en resumé av borrhålskollektorer genom tiderna och hur utvecklingen för kollektorer ser ut idag. Vi har även en panel med representanter från olika forskningssäten där vi diskuterar forskning och utveckling inom geoenergi i Sverige.

Vi erbjuder ett begränsat antal utställarplatser i bakre delen av seminariesalen under konferensdagarna. Ditt företag kan boka utställarplats HÄR.

Anmälan till Geoenergidagen 2015 och dess workshop och middag kan du göra HÄR.
Intressenter och Stödjande Företag i Svenskt Geoenergicentrum har rabatt på anmälningsavgiften.

Vi ses på Kistamässan den 5-6 oktober!