Gerdmans Inredningar AB lanserar ny outlet

Från och med idag, 16 juli 2016 är det möjligt att handla online från Gerdmans outlet. Den nya webbaserade outleten är en del av Gerdmans satsning på att effektivisera produktsortimentet.

Under hösten 2016 kommer Gerdmans att marknadsföra över 2 000 nya produkter. Gerdmans satsning på att effektivisera produktsortimentet kräver att dagens sortiment på över 15 000 produkter inventeras.

”Vårt sortiment ska hela tiden inventeras för att säkerställa att vi erbjuder intressanta och relevanta produkter som stämmer med de nordiska trenderna. Vår målsättning är att alla produkter ska vara unika och fylla en specifik funktion i sortimentet. Genom en klar segmentering mellan bas- och premiummodeller, samt en satsning på ergonomiska produkter vill vi förstärka vår position som en heltäckande leverantör till alla företag” Anders Magnusson, VD Gerdmans Inredningar AB.

Syftet med Gerdmans outlet är att snabbt kunna frigöra plats till nya produkter.

Gerdmans Outlet lanseras initialt i Gerdmans Webbshop www.gerdmans.se

För ytterligare information, besök www.gerdmans.se/sv/outlet