TGR har nu öppnat i Haninge Centrum

Idag öppnade den danska "prylbutiken" TGR i Haninge Centrum. Ballonger i glada färger hände utanför butiken och man märkte att det var något nytt och spännande hände där inne på butiken var fylld med folk. Man behövde bara ta ett steg in i butiken för att förstå varför det hade blivit en så stor folksamling där inne. I butiken fanns nämligen allt man kunnat tänka sig och lite där. Bland annat kontorsmaterial, saker till hemmet, leksaker och godis. Alla produkter är av skandinavisk design och är mycket kreaktivt utformade och namngivna. Eller vad säger ni om de söta hamrarna som ni ser på bild i det bifogade materialet eller syltburkarna som fått namnet "Bevare mig väl"?

Tiger, som i Sverige heter TGR, är en dansk butikskedja med över 470 butiker i 26 länder. Sedan starten i Köpenhamn 1995, har Tigers koncept stått ut från den vanliga detaljhandeln. I Sverige öppnade TGR sin första butik 2008 i Malmö och i dagsläget finns det 40 butiker. I en inspirerande atmosfär erbjuds kunden relevanta och designade varor för jämna kronor och överraskande låga priser.