Måltider och upplevelser i fokus när Grosvenor utvecklar Haninge centrum.

Våren 2016 öppnar Rollers n’ Bowlers i Haninge centrum, 4 300 kvadratmeter med allt från amerikansk hamburgerrestaurang och konferensanläggning till bowlingbanor, simulatorer, rullskridskodisko och laserdome. Detta nöjescentrum riktar sig till kompisgäng, företag, barnfamiljer och föreningar och målet är att besökarna samlas kring ett stort antal attraktioner samt mat och dryck. Roller n’ Bowlers öppnar i 2 etapper, den första öppningen sker i april/maj och andra etappen under höst/vinter 2016.

–Vi har ett starkt förtroende för Haninge Centrum och för Grosvenor Fund Management som fastighetsägare och det är vårt mål att skapa en så stark restaurang och upplevelsedestination så att vi kan attrahera gäster från hela Södertörn men även från Stockholms innerstad säger Curt Ahnström och Abbe Issa, ägare till Rollers & Bowlers.

Under de senaste åren har centrumägaren Grosvenor upplevt en ökad efterfrågan på restaurang-, service och upplevelser hos sina kunder. Den som handlar vill på ett smidigt sätt kunna kombinera detta med att äta, träna och att träffa vänner. Därför stärker nu Grosvenor, som ett steg i en större utvecklingsprocess, måltids- och upplevelseutbudet i Haninge Centrum.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Maria Jälmestal, centrumchef Haninge centrum

E-post: maria.jalmestal@newsec.se

Om Grosvenor Fund Management

Grosvenor har investerat i fastigheter i över 300 år. Företaget har en långsiktig syn på investeringar kombinerat med ett affärsmässigt fokus på kortsiktiga möjligheter. Grosvenor Fund Management grundades 1956 och investerar över hela världen med fokus på attraktiva handelsplatser i Europa samt kontor i London. Drygt 100 anställda hanterar med hjälp av lokalt kunnande och hög kompetens tillgångar i 16 länder. Den sista december 2014 förvaltade Grosvenor Fund Management fastigheter till ett värde av ca 40 miljarder kronor och i Sverige har man ett svenskt innehav om fem köpcentrum samt en detaljhandelsfastighet med en total volym om ca 8 miljarder kronor.

För mer information, besök gärna www.grosvenor.com.

• haningecentrum
  • nöje
  • bowling
  • rullskridskor
  • haningesstörstashopping

Haninge Centrum, Haninges största shopping med över 80 butiker.

Öppettider

Måndag-Fredag: 10-19