Ola Lauritzson vinner pris som Årets Affärsnätverkare 2012

”Jag är både glad och stolt över utmärkelsen. Nätverkande handlar om att dela med sig. Det får aldrig bli ensidigt från ena parten. Fråga om det är något du kan bidra med, samtidigt som du själv ber om råd. Det är något som jag själv försöker leva upp till för att skapa långsiktiga relationer”, var Ola Lauritzsons kommentar till utmärkelsen.

Juryns motiverade utmärkelsen: "Ola utsågs till årets entreprenör år 2007 av nätverket Founders Alliance, och sedan dess har han fortsatt att visa på sin förmåga att bygga upp ett stabilt affärsnätverk som tar honom vidare. Som kostrådgivare, föreläsare, författare och företagare har han bland annat synts som TV-kock och som deltagare i ”den hemlige miljonären”, och han driver även en blogg med råd och tips om GI. Ola Lauritzson är ett talande exempel på hur viktigt det är att ha hjärtat på rätta stället när man skapar affärer!"

Vid sidan av sitt författarskap driver Ola Lauritzson idag bolagen GI Viktkoll och
GI-boxen. Nyligen lanserade han också företaget Hälsa Invest med ambition att bygga upp en företagsgrupp inom hälsorelaterade områden.

”Passionen för att hjälpa andra är en viktig drivkraft i mitt företagsbyggande. Det är en röd tråd i alla verksamheter jag är engagerad i. En utmärkelse som denna är ett kvitto på att också andra uppskattar det arbetet”, säger Ola Lauritzson.

Juryn bestod av: Bicky Chakraborty, vd Elite Hotels, Mia Törnblom, coach och författare, Olle Zetterberg, vd för Stockholm Business Region, entreprenören och föreläsaren Therese Albrechtson, samt Gunnar Selheden, vd BNI Norden.

Övriga finalister var Hannah Widell och Amanda Schulman, Mårten Andersson, Tyra Sjöstedt, Veronica Hedenmark, Jens Edlund, Agnes Andersson, Pehr Dunger, Isak Nilsson samt Parham Zadeh.

Fotograf: Cristina Funke