izzy – Den ultimata multiroom-lösningen för hela hemmet

Gibson Innovations utökar izzy-familjen med ytterligare två trådlösa multiroom-högtalare, vilket ger användarna fler möjligheter till en optimal hemmalösning för att strömma ljud i upp till fem rum.

Många andra system kräver streamingtjänsternas premium-abonnemang för att kunna strömma musik till flera högtalare. Med Easylink-tekniken och izzy-högtalare behöver användaren bara trycka på en knapp för att länka ihop flera högtalare – utan nätverksuppkoppling mot en router, lösenord eller någon app. Med "izzylink" kopplas upp till fem högtalare ihop i ett eget trådlöst nätverk direkt.

Med multiroom-systemet izzy erbjuds en flexibilitet som även gör det möjligt för användare att välja att utnyttja alla högtalare för samma musik, eller var och en för sig kopplad till olika musikkällor. Produktfamiljen omfattar olika modeller med olika design, anpassade lösningar och funktioner för avlyssning i hela hemmet och nu även utomhus.

Philips izzy-högtalare fungerar med alla musikappar vilket innebär att användaren kan strömma musik trådlöst från valfri smartphone eller surfplatta med bluetooth. De stöder även flera olika musikkällor inklusive radio, CD, USB och Audio-in.

"Philips nya izzy-serie är ett verkligt genombrott för människor som vill ha ett enkelt multiroom-system till hemmet", säger David Hardarson, nordisk marknadschef på Gibson Innovations. "Detta är det första systemet som erbjuder en multiroom plug and play-lösning utan behov av uppkoppling mot ett nätverk eller någon dedikerad app – ett knapptryck är allt som krävs för att högtalarna ska kopplas ihop med varandra."

De tidigare modellerna BM50 och BM5 kompletteras nu med två helt nya högtalare:

Philips izzy BM6

BM6 är försedd med Multipair-funktion som gör det enkelt att skifta musik mellan två smarta enheter. Den är utrustad med två 2-tums full range-element samt två motsatta passiva radiatorer vilket ger den ett balanserat och detaljerat ljud. BM6 är stänksäker och har ett inbyggt uppladdningsbart batteri vilket gör högtalaren lämplig att ta med utomhus, till poolområdet eller ut i trädgården alternativt till köket eller badrummet. Det kompakta formatet gör den även till en perfekt reskamrat.

Nyckelfunktioner

• Vattentålig, IPX4-klassad
  • Inbyggt uppladdningsbart batteri
  • Två 2-tums full range-element med två passiva radiatorer
  • Multipair för att enkelt byta musikkälla

Philips izzy BM7

BM7 är lösningen för större rum med ännu större krav på ljudkvalitet och är en kraftfull tvåvägs allt-i-ett-högtalare. Den är utrustad med två stycken 3,5-tums baselement och två 1-tums diskanthögtalare med två passiva radiatorer. Högtalaren levererar högkvalitativt stereoljud som fyller rummet med djup bas. Även BM7 har Multipair-funktionen som gör det lätt att byta musik mellan två enheter, när som helst.

Nyckelfunktioner

• Två 3,5-tums woofer, 2 x 1-tums tweeter, 2 x passiva radiatorer
  • Multipair-funktion för att enkelt byta mellan musikkällor
  • NFC för enkel bluetooth-anslutning

Pris och tillgänglighet

Philips izzy BM6 och BM7 lanseras i Sverige under maj månad. Rekommenderat pris är 1 799 kronor respektive 2 299 kronor.

För mer information, vänligen kontakta:

David Hardarson, nordisk marknadschef, Philips Audio, Gibson Innovations

Tel. +46 708 17 70 33, david.hardarson@gibson.com

För övrig information eller lån av produkter, vänligen kontakta:

Jacob Forssblad, CED Kommunikation, tel. 073-993 50 95, jacob@cedkommunikation.se

• gibson innovations
  • philips
  • flerrumshögtalare
  • trådlösa högtalare
  • bm7
  • bm6
  • izzy
  • multiroom-högtalare
  • multiroom

About the Philips brand

Over more than 120 years Philips has grown to become a leading, highly trusted brand in markets all over the world. An innovation leader, Philips has been responsible for groundbreaking technologies in sound and entertainment including portable radio, the compact cassette and recorder, and the compact disc. Today, Royal Philips and its brand partners continue to improve people’s lives through meaningful innovation.

About Gibson Innovations

We’re Gibson Innovations, and we love music. We combine innovation, great sound and sophisticated design to create music and entertainment products across a dynamic portfolio of brands: Philips, Philips Fidelio, Gibson, GoGear, Onkyo and Trainer. We’re part of Gibson Brands, Inc., one of the fastest-growing music lifestyle companies in the world, with a portfolio of brands that spans the full journey of music: creation, performance and experience. For our latest news go to www.gibsoninnovations.com/news.

Daniel Lindén

Presskontakt Marknadschef +46 709 60 24 16