Philips Pixel Pop BT110 – En färgglad och musikalisk glädjespridare

Bästa tänkbara basljud, oavsett var du befinner dig. Det är vad du får med nya Philips PixelPop BT110. Denna färgstarka och kompakta Bluetooth-högtalare levererar ett rent och tungt ljud, långt utöver förväntan med tanke på dess storlek. Dess väderbeständiga hölje innebär att den kan tas med överallt utan risk för fuktskador. Följaktligen kan du njuta av musik i köket, badrummet eller på resande fot.

Nya Philips PixelPop BT110 kommer i fyra olika färger; klarröd, chockblå, elegant svart eller kamouflage. Med den praktiska bärremmen kan du enkelt ta den med dig som en snygg accessoar och IPX4-standarden innebär att du inte behöver oroa dig för vattenstänk – du kan lita på PixelPop även när det regnar.

1,5-tums full-range element i kombination med en passiv radiator säkerställer ett sofistikerat ljud med djup bas och anti-distorsion-filtret garanterar att ljudkvaliteten inte försämras vid hög volym, även om batterinivån är låg. Batteriet har en kapacitet på upp till åtta timmar och med den inbyggda mikrofonen, kan du ringa och ta emot samtal på språng.

"Det nya utbudet av färgglada högtalare är en välkommen komplettering till vårt nuvarande sortiment", säger Daniel Lindén, marknadschef på Gibson Innovations. "De förgyller inte bara upp din vardag med sina glada färger, de säkerställer att du kan njuta av musik var som helst, när som helst."

Nyckelfunktioner:

- Fungerar med alla Bluetooth-kompatibla enheter

- IPX4-standard

- Inbyggd mikrofon för högtalartelefon

- 4W RMS uteffekt

- 1 x 1,5” full range-element och passiv radiator

- Upp till åtta timmars batteritid

- Bärrem

- Audio in

Pris och tillgänglighet

Philips Pixel Pop BT110 finns ute i handeln nu. Rekommenderat pris är 399 kronor

För mer information, vänligen kontakta:

Daniel Lindén, marknadschef, Gibson Innovations

Tel. +46 709 60 24 16 , daniel.linden@gibson.com

• philips
  • bt110
  • gi
  • gibson innovations

Om Philips

Under mer än 120 år Philips har vuxit till att bli ett ledande och tillförlitligt varumärke på marknader över hela världen. Som innovativ och ledande aktör, har Philips har varit ansvarig för banbrytande teknik inom ljud och underhållning, inklusive den bärbara radion, kassettbanden samt CD-skivan. Royal Philips och dess varumärkespartners fortsätter kontinuerligt att förbättra människors liv genom meningsfulla innovationer. För ytterligare information gå till www.philips.com.

Om Gibson Brands

Gibson Brands, en global ledare inom musikinstrument, hemelektronik och professionell ljud, är dedikerade att förbättra musik- och livskvaliteten för sina kunder. Gibson Brands grundades 1894 och har sitt huvudkontor i Nashville, Tennessee och har tillverkning, marknads-, forsknings- och utvecklingsavdelningar över hela världen. Gibson Brands har en produktportfölj med över 100 kända varumärken såsom Gibson, Epiphone, Dobro, Kramer, Steinberger , Tobias, Slingerland , Maestro, Baldwin, Hamilton, Chicke, Wurlitzer, KRK Systems, TASCAM, Cerwin-Vega, Stanton och Cakewalk lever samtliga upp till Gibsons tradition av kvalitet, prestige och innovation. För ytterligare information gå till www.gibson.com

Om Gibson Innovations

Gibson Innovations är en del av Gibson Brands, är en global tillverkare av produkter inom ljud och underhållning. Som en ledande aktör inom olika kategorier, inklusive hörlurar, ljudsystem, soundbars och uppkopplat ljud, fokuserar Gibson Innovations på att leverera högklassiga upplevelser till sina kunder med världskända varumärken som Philips, Philips Fidelio, Onkyo, Integra, TEAC och Esoteric. För ytterligare information gå till www.gibsoninnovations.com