Gigger lanserar CashNow

Fler och fler blir giggers och får övervägande delen av sina inkomster via timanställning, frilansande eller säsongsarbete. Trots fördelarna med att gigga är utbetalning av lön ofta ett problem och som gigger känner man en större osäkerhet kring när man får betalt för sitt arbete. Gigger har därför valt att överbrygga denna problematik genom att lansera tjänsten CashNow, vilken innebär att man får betalt redan innan uppdragsgivaren betalt ut ersättningen.

En gigger kan med CashNow alltså få betalt inom 24 timmar efter att denne har slutfört ett schemalagt pass hos ett företag. I praktiken innebär det att man som gigger faktiskt kan jobba ett pass på förmiddagen och sedan få sina pengar på kontot redan på eftermiddagen, istället för att behöva vänta till slutet av nästkommande månad.

"Vi ser det som självklart att man ska kunna få betalt direkt för det arbete man utför, ungefär som ett löneförskott. Har man räkningar som ska betalas eller bara vill ha sin lön inför resan med vännerna så finns Gigger där och kan hjälpa till genom CashNow", säger Jonas Luthander, VD på Gigger.