MAGNUS MÅNSSON GÅR VIDARE FRÅN ROLLEN SOM VD FÖR GINA TRICOT

- Gina Tricot har utvecklats som modebolag genom nya digitala satsningar, optimering av logistik och spännande samarbeten med nya kollektioner under en längre tid. Magnus har på ett förtjänstfullt axlat sin roll och lett bolaget tillsammans med ledningsgruppen och jag önskar honom varmt lycka till i sitt nya uppdrag. Idag har Gina Tricot en tydlig strategi om hur vi ska möta våra kunders förändrade beteenden och fortsätta stärka vår framtida konkurrenskraft, säger Gina Tricots styrelseordförande Paul Frankenius.

- För mig och familjen passar det bra att jag tar mig an ett nytt uppdrag nu, och dessutom har Gina Tricot utvecklat sin marknadsposition som modeföretag och står inför en ny fas av tillväxt där en ny ledare kan ta vid. De senaste åren har vi ställt om stora delar av verksamheten samtidigt som vi optimerat våra butiker har vi ökat vår försäljning inom e-handel. Jag är stolt över att ha varit med och utvecklat bolaget under de senaste åren tillsammans med fantastiska kollegor och medarbetare i alla våra butiker, säger Magnus Månsson.

Gina Tricots strategi är att behålla sin position som ett ledande modeföretag med butiker och samtidigt öka takten i den digitala handeln. Det senaste året har bolaget ökat den digitala handeln med cirka 30 procent, både via egna kanaler och genom partners. Bolaget har cirka 1 800 medarbetare i sex länder.

För mer information, kontakta:

Sanna Franklin
Head of PR & Social Media

sanna.franklin@ginatricot.com

Categories

Gina Tricot is a Swedish fashion chain offering exciting, feminine fashion to women in over 30 countries. We don’t complicate things. Our strength has always been keeping things simple, which applies to our designs and working methods alike. We have a passion for fashion, with the goal of offering customers a new and exciting shopping experience.

We Make Women Smile

Gina Tricot is a Swedish clothing company, offering trending fashion to women in over 30 countries. Our customers will find outfits and accessories for every occasion, every day of the week – must-have basics, denim, and the ultimate party pieces. At Gina Tricot we have an immense passion for fashion, intending to offer our customers a new and inspiring omnichannel based shopping experience, both online and in store.

We’re always aiming to find new forward-thinking ways how we can evolve as a fashion company; looking for great sustainable solutions, creative work ideas and unique collaboration opportunities to become even better at what we do – and put our hearts into every day – as an international fashion supplier.

Gina Tricot