Är detta årets bästa armatur?

Armaturen Glamox i90-P är listad för Lux Awards i kategorin "Årets interiörarmatur".
Brittiska Lux Review publicerade nyligen listan för 2017 års Lux Awards och där finns i90-P från Glamox med.

Listan är baserad på bedömningen från ett urvals team som har inspekterat alla inlämnade produkter. På sitt sjunde år har Lux Awards etablerat sig som det mest erkända priset i branschen. Programmet hedrar inte bara människorna i branschen, utan även kunder som valt bra belysnigslösningar. Lux Awards ceremoni äger rum torsdagen den 16 november på The Intercontinental London - The O2.

Glamox i90-P
Glamox i90-P är en robust och kraftfull IP65 LED armatur för krävande industriella applikationer. Produkten kan pendlas eller monteras utanpåliggande och är utformad för lagerlokaler, fabriker, industrihallar, flyghangarer, skeppsvarv eller utställningslokaler med upp till 25 meters montagehöjd. Kan användas i omgivningstemperaturer från -40 ° C upp till 60°C.

i90-P ger upp till 60000 lumen ut ur armaturen och finns med bredstrålande - (WB), mediumstrålande- (MB), smalstrålande - (NB) och extremt smalstrålande (XNB) reflektor.

Armaturhuset är tillverkat av svart epoxy/polyesterpulverlackerad syrafast stål och pressgjuten aluminium med låg halt av järn och koppar. Kylflänsar i svart anodiserad strängpressad aluminium. Reflektor i anodiserad aluminium. Täckskivan i ett värmetestat härdat glas (HTG) med extra hög ljustransmission eller slagtålig klar akryl (CL). Glaset är extra vitt och speciellt belagt på båda sidor för att få hög ljustransmission. Silikonfripackning. Skruvar tillverkade av syrafast stål.