Ny dekorativ pendlad armatur från Glamox

Den nyaste medlemmen av den modernistiska armaturfamiljen Glamox C70 är designad för pendlat montage - Glamox C70-P.

Den slimma armaturfamiljen Glamox C-70 har utformats för att erbjuda moderna kontorsmiljöer en homogen och snygg design. Infällda, utanpåliggande och pendlade armaturer med samma utseende och känsla, för montage i korridorer, mötesrum, öppna kontorslandskap, receptioner, sociala zoner och i kontorsrum.

Den pendlade versionen, C70-P, har en slimmad stomme med en slät yta. Den slimmade stommen möjliggörs av vår användning av modern LED-teknik, som tar mycket liten plats samtidigt som den ger ljus av exceptionell kvalitet.

Denna pendelarmaturen gör sig bra i alla kontorsmiljöer inklusive kontors- och mötesrum. Den har en 40/60 upp / nedljusfördelning. Det kraftfulla uppljuset bidrar till den allmänna belysningen i rummet medans nedljuset lyser upp skrivbordet i enlighet med den europeiska standarden för arbetsplatsbelysning EN 12464-1.

En armaturfamilj med modernistisk design och utmärkt ljuskvalité

Den slanka stommen är gjuten i ett enda stycke i högkvalitativt termoplastiskt polymermaterial.Resultatet är en sömlös vit stomme med skarpa vinklar och en jämn silkeslen yta.

I stommen sitter en skiva av optiskt material, antingen mikroprisma eller opal, som har utformatsför att sprida ljuset jämnt i alla riktningar. Det är kombinationen av elegant design och effektivljuskvalitet som gör att C70 familjen skiljer sig från de flesta andra kontorsarmaturer.

Helt tät

Den lysande ytan är helt sluten, vilket innebär att varken damm eller insekter kan tränga in.Kroppen är UV-resistent och blir inte missfärgad, utan behåller sin vita färg över tiden.

Tillgänglig för rampmontering
Glamox C70-P är tillgänglig för rampmontering. Armaturerna fästs vid varandra med hjälp av ett specialfäste.