Anna-Lena Fransson blir Glascentrums nya verksamhetsledare

Anna-Lena Fransson tillträder 1 maj tjänsten som verksamhetsansvarig tillika vd på Glascentrum i Växjö. Hon efterträder därmed Jörgen Häll som efter sex år går vidare till nya utmaningar.

- Det är en spännande utmaning och det känns mycket stimulerande att få möjlighet att vara med och utveckla Glascentrums viktiga roll som tekniskt kompetenscenter, säger Anna-Lena som rekryterades till Glascentrum för ett år sedan, då för att primärt arbeta med och MTK:s föreskrifter och regelverk.

Söker också ny medarbetare
Samtidigt söker Glascentrum en ny medarbetare som kan arbeta med både glasrådgivning, utbildning och föreskrifter mm.

- Vi behöver förstås stärka upp organisationen nu och det finns många oerhört kunniga yrkespersoner i glasbranschen, så jag tror och hoppas att det ska locka flera av dem att söka det här intressanta och utvecklande jobbet, säger Anna-Lena.

Gedigen glaskunskap
Micael Westerberg, ordförande i Glascentrums styrelse, ser tillsättningen av Anna-Lena Fransson som verksamhetsansvarig som ett positivt och naturligt steg.

- Anna-Lena har alla kvalifikationer och en gedigen glaskunskap för att leda Glascentrum och utveckla verksamheten, så vi är glada att hon har tackat ja. Jag vill också passa på att tacka Jörgen Häll för hans fina insatser under de sex år han bidragit till att Glascentrum idag är en betydelsefull institution för att samla in och sprida stor glaskunskap till såväl glasföretag och myndigheter, som till arkitekter, fastighetsägare och projektörer, säger Micael.

Anna-Lena Fransson
anna-lena(a)glascentrum-mtk.se