Glasriket har glödhet show på Arlanda

Under perioden 27 augusti till 5 november visar Glasriket glasblåsning för alla resenärer som passerar Arlanda Flygplats. Detta är ett samarbetsprojekt mellan Målerås Glasbruk, Orrefors Kosta Boda, AB Glasriket och Växjö & Co.

En liten glashytta i minformat kommer byggas i en av Nuance Groups Taxfree butiker på Arlanda flygplats. Varje dag kommer sedan en glasblåsare vara på plats för att visa hur den glödheta glasmassan förvandlas till vackra kristallobjekt.

-Vi har nu en fantastisk möjlighet att få visa Glasrikets stolta hantverkstraditioner för resenärerna på Arlanda och samtidigt hoppas vi givetvis att de vid sitt nästa besök i Sverige även besöker Glasriket, säger Stine Breum-Appelqvist, tf VD AB Glasriket.

En viktig partner i samarbetsprojektet är the Nuance group (världens största taxfreeoperatör) som har sin verksamhet på Arlanda Flygplats.

- Samarbetet med Glasriket är ett bevis på vår ambition att erbjuda resenärerna en shoppingupplevelse utöver det vanliga i våra butiker. Tack vare detta spektakulära evenemang får våra resenärer på Arlanda möjligheten att uppleva det unika med svensk glaskonst, säger Joakim Hörnfeldt, General Manager, The Nuance Group Sweden.

För mer information kontakta:
Martin Robertsson, Sales Manager, Målerås glasbruk
E-post; martin.robertsson@matsjonasson.com