Idag lanseras Global Focus Idélabb

Global Focus startades 2007 med en vision om att skapa en plattform för drivna människor med olika bakgrunder att dela idéer och utveckla lösningar. Idag är det äntligen dags att realisera visionerna. Idélabbet kommer gräva djupare i forskningsresultat inom olika områden för att finna praktiska tillämpningar som kan användas för företag och samhälle.

"Det känns väldigt spännande att dra igång det här. Det är ett lustfyllt projekt som jag tror kan få stora konsekvenser för hur vi ser på hur företag gör smartare business i den nya eran." säger Arne Forstenberg, VD på Global Focus.

Idélabbet består till en början av ett research team om fem personer med skilda bakgrunder, nationaliteter och intressen och koordineras av José Zatarain: "Det första forskningsområdet som vi kommer att behandla är hjärnan. Idélabbet kommer att fokusera på neurovetenskap och hur den senaste kunskapen om våra hjärnor kommer påverka företag och samhälle."

Vi på Global Focus hälsar projektdeltagarna välkomna!

• Konsultverksamhet

• idélabb

Global Focus. Strategy. Branding. Business Innovation.
We help organizations thrive in social, digital and sustainable world.

Stina Widén

Operations Manager

Arne Forstenberg

Presskontakt Partner & Managing Director Verkställande Direktör +46 736 87 11 48