VÄRLDSSUCCÈN MARELI MEDICAL LANSERAR NYTT AFFÄRSOMRÅDE

Det visionära företaget Mareli Medical har på endast tre år revolutionerat skönhetsbranschen. Nu lanserar man ett nytt affärsområde som även det kommer att ta världen med storm.

Startskottet för det svenska bolaget Mareli Medical gick 2015 med verksamhetsstart under 2016. Sedan dess har man vuxit snabbt och redan hunnit att bli en av Europas största återförsäljare av fillers till kliniker runt om i världen. Idag är man aktiva i 52 länder och har lagt cirka 60% av hela den svenska marknaden under sina fötter.

Från start-up till aktad aktör på den globala marknaden - på rekordtid. Och dessutom ett av Sveriges snabbast expanderade företag.

Företaget vilar dock inte på sina lagrar. Nu lanserar man nästa affärsområde:

- Vår målsättning är att bli en totalleverantör och nästa steg mot detta är att vi börjar sälja och hyra ut maskinutrustning, avslöjar Markus Nilsson som tillsammans med Elias Assarsen är grundare av Mareli Medical.

Precis som innan vi började som leverantör av fillers så gjorde vi en stor marknads-undersökning som entydigt visade att det finns ett gigantiskt behov av förändring även inom denna sektor. Många klagade över att när man köpte sin utrustning så fick man inte adekvat stöd och utbildning vilket skapade en stor osäkerhet.

Vi på Mareli Medical har gjort oss kända just för vår oerhört uppskattade support, vår tillgänglighet, att vi finns tillhands när kunden behöver oss. Många i undersökningen ondgjorde sig även över att maskinerna var fruktansvärt dyra i inköp vilket gjorde det svårt för de mindre salongerna, särskilt de nystartade.

Berätta om själva lanseringen!

- Nu vid lanseringstillfället så har vi ett komplett utbud av olika typer av maskiner och utrustning för kliniker, hela 22 stycken, både till försäljning och för uthyrning. Samtliga maskiner är naturligtvis CE-märkta vilket garanterar säkerhet och drifttillförlitlighet.

För oss är det viktigt att lösa problem när vi lanserar något och vi har därför i och med lanseringen av klinikutrustning tagit fram en helt unik finansieringslösning tillsammans med Nordic Finance. Lösningen innebär i praktiken att klinikerna kommer kunna ha råd med en stor maskinpark och kan erbjuda sina kunder flera olika behandlingsalternativ utan att deras månadskostnad blir högre. Samt kunna byta ut sin maskin när det kommer en ny modell på marknaden. På detta sätt kan man som kund hos oss alltid följa med i utvecklingen och ha tillgång till den allra senaste och bästa tekniken.

Vi finns här för våra kunders skull, och inte tvärtom! Inom kort kommer vi att lansera ännu en nyhet som förbättrar branschen ytterligare.

www.marelimedical.se

Kontaktuppgifter:

VD Markus Nilsson

markus@marelimedical.com

• Hälsa, sjukvård, läkemedel

For our clients, we are the media partner that works like an extended division of Public Relations and marketing. We are the advisor who have close contacts with media, are aware of current trends, finds opportunities and know how to best be seen in the jungle of media.

We love high expectations and promise our clients great payback in each investment. The exposure and penetration power we offer our clients – makes them winners on the Nordic market.

GLOBE MARKETING AB

Camilla Heymann