GLOSSYBOX I LYXIGT SAMARBETE MED SENSAI

I oktober lanserar GLOSSYBOX sitt lyxigaste samarbete hittills – med japanska skönhetsvarumärket SENSAI. Tillsammans släpper de en exklusiv limited edition-box med lyxprover på en rad av SENSAIs populära klassiker, men också flera nylanserade produkter vilket är sällsynt i SENSAIs värld.

Efter en rad exklusiva samarbeten med några av skönhetsindustrins stora namn inleder nu GLOSSYBOX ett nytt och spännande samarbete med det japanska lyxvarumärket SENSAI. Tillsammans gör de det möjligt för fler skönhetsintresserade kvinnor att testa på de högkvalitativa produkterna med Koishimaru Silk och SENSAIs skönhetsfilosofi Saho. Inspirerat av traditionerna i den japanska teceremonin, där allt har sin tid och plats, är Saho en unik hudvårdsritual i tre steg som utförs på samma sätt, varje dag, för ett perfekt resultat. Med dubbel rengöring, dubbel återfuktning och dubbel applicering hjälper Saho att uppnå fulländad silkeslen hud.

”Det är riktigt spännande att få samarbeta med ett så klassiskt och välrenommerat varumärke med en sådan intressant historia och tradition som SENSAI. Vårt mål är att alltid ligga i framkant och kunna erbjuda våra kunder och prenumeranter det bästa inom skönhet – oavsett om det rör sig om de senaste trenderna, nya innovationer eller exklusiva klassiker. Det är något vi verkligen kan göra med den här boxen. De lyxiga proverna erbjuder en unik möjlighet att upptäcka och testa SENSAIs hudvårdskoncept till ett fantastiskt förmånligt pris.”, säger Victoria Senkpiel, Beauty Director GLOSSYBOX.

Den limiterade boxen lanseras i slutet av oktober och innehåller sex speciellt utvalda produkter från SENSAIs klassiska sortiment såväl som flera lanseringar från i år. Produkterna speglar SENSAIs koncept Saho och filosofi – att alla människor bär på en skönhet som är helt unik för varje person. SENSAIs produkter är tänkta att lyfta fram den egna unika skönheten och kombinationen av avancerad hudvårdsteknik och naturligt Koishimaru Silk hjälper huden till ett strålande utseende, anpassat till den enskilda individens behov.

”GLOSSYBOX är en väldigt intressant kanal för att nå skönhetsintresserade kvinnor och när vi fick möjlighet att göra en SENSAI limited edition-box var det självklart för oss att tacka ja”, säger Maiken Lund Kristensen, Brand & Sales Manager SENSAI. ”Det är ett helt nytt sätt att kommunicera på för oss och en spännande möjlighet att introducera våra produkter till nya målgrupper. Det ska bli spännande att höra feedbacken från konsumenterna och jag tror och hoppas att många kommer ta Saho och vår teknologi till sina hjärtan”.

Den exklusiva boxen har ett värde på 1 170 kronor och kommer finnas till försäljning i en limiterad upplaga så länge lagret räcker från 23 oktober. Priset kommer att vara 329 kronor för aktiva GLOSSYBOX-prenumeranter respektive 349 kronor för icke prenumeranter.

Kort om Sensai och Kanebo

1887 startade Kanebo sin verksamhet som en bomullsfabrik utanför Tokyo. Det upptäcktes att de japanska kvinnorna som vävde silke hade ovanligt mjuka och lena händer och man förstod då att silke hade en potential att användas inom hudvård. Efter lång tids forskning och utveckling lanserade Kanebo sin första silkesbaserade produkt 1936 – tvålen Savon de Soie. Tvålen blev en sensation över hela världen och blev starten för Kanebos kosmetik och hudvård. Silke är än idag världens mest dyrbara fiber. Den finaste och mest unika sorten är det japanska Koishimaru Silk. Koishimaru Silk är även känt som den "dyrbara skatten". Kanebo använder det unika Koishimaru Silk i samtliga SENSAIs produkter. Silket hjälper till att främja produktionen av hyaluronsyra – hudens naturliga fuktgivare. De lyxiga fibrerna ger även SENSAIs produkter en silkeslen konsistens.

För mer information om GLOSSYBOX, högupplösta bilder eller produkter för test, vänligen kontakta;

Victoria Senkpiel, Beauty Director GLOSSYBOX, victoria.senkpiel@glossybox.no,
+46 73 555 6361
Jessica Feinbaum, Marketing & PR Manager GLOSSYBOX, jessica.feinbaum@glossybox.se,

För mer information om SENSAI, vänligen kontakta;
Scandinavian Cosmetics, info@scandinaviancosmetics.se, +46 40 31 15 00

• Skönhet

• sensai

GLOSSYBOX är världens ledande prenumerationstjänst på skönhetsprodukter. Företaget grundades 2011 av globala vd:n Charles von Abercron och har sitt huvudkontor i Berlin, Tyskland. GLOSSYBOX är en global framgång med över 8 miljoner utskickade boxar över 3 kontinenter och 10 länder, så som i USA, Storbritannien och Frankrike. Skönhetsboxen når mer än 200 000 prenumeranter varje månad och innehåller produkter från över 1 000 internationella varumärken.www.glossybox.se.

Celina Blanche

Presskontakt PR MANAGER Public Relations