GodEl utnämnt till Sveriges mest hållbara elbolag för sjunde året i rad

Nyhet   •   Apr 12, 2016 21:32 CEST

Svenska folket har utsett GodEl till Sveriges mest hållbara elbolag i Sustainable Brand Index 2016. Vi behåller därmed ledningen inom elbranschen som vi har haft de senaste sex åren. GodEl hamnar även topp 10 över de mest hållbara varumärkena i Sverige, alla kategorier, i sällskap med företag såsom Coop, Saltå Kvarn och Ikea.

Detta står klart sedan tusentals svenskar fått säga sitt i en undersökning gjord av företaget Sustainable Brand Insight. Tillfrågade i undersökningen är ett riksrepresentativt urval av 10 000 konsumenter som har bedömt hur Sveriges 265 största varumärken presterar inom miljöansvar och socialt ansvarstagande.

Elbranschen i stort har högt förtroende inom hållbarhet och rankas som nummer 4 av totalt 21 branscher och gör den till en föregångare när det gäller positionering inom hållbarhet. På andraplats i branschen kom Skellefteå Kraft, tätt av förra årets tvåa, Telge Energi, som halkade ner till tredjeplats

Kommentarer (0)

Kommentera