GODEL BÄST PÅ KUNDSERVICE I ENERGIBRANSCHEN

GodEl vann första pris för bästa kundservice i Energibranschen i en undersökning som presenterades igår. GodEl blev även tvåa, slagen med minsta möjliga marginal, gällande bästa kundservice i hela Sverige. Företaget, som är Sveriges enda elbolag som skänker bort all sin avkastning till välgörande ändamål, är på god väg mot ett av sina långsiktiga mål - att bli Sveriges mest älskade elbolag.

Teleperformance utför en återkommande kundservicemätning, Grand Prix, för att utse vilket företag som har Sveriges bästa kundservice. I årets undersökning deltog de 80 största kundserviceenheterna i Sverige. GodEl, som är nykomling i sammanhanget, vann första pris i Energibranschen och har näst bäst kundservice i Sverige, slagen på målsnöret av ettan.

- Det här känns härligt. Vi är otroligt glada och stolta över denna utmärkelse. Vi arbetar hårt varje dag för att ge våra kunder "det lilla extra" med ett leende. Vår vision är att långsiktigt nå 500 000 kunder och att därigenom kunna skänka 100 miljoner årligen samtidigt som vi är Sveriges mest älskade elbolag. Denna utmärkelse är ett kvitto på att vi är på rätt väg, kommenterar Peter Roland VD för GodEl.

GodEl, som i år kommer att skänka minst 3,3 miljoner till samarbetsorganisationerna SOS-Barnbyar, Rädda Barnen, Läkare utan Gränser och Stockholms Stadsmission, har sedan starten 2005 växt till över 80 000 kunder.

- Våra kunder är det värdefullaste vi har och det märks verkligen hos vår Kundservice. Alla våra medarbetare har ett otroligt engagemang och det hörs i kundsamtalet. Vi strävar efter att bemöta varje kund med värme och personlig omtanke. Därför ställer vi oss alltid frågan: är jag beredd att tala med vår viktigaste kund, innan vi besvarar ett kundsamtal, säger Peter Roland avslutningsvis.

För mer information:

Peter Roland, VD, 0736 17 16 10, peter.roland@goodcause.se

www.godel.se

Jonas Norén, VD, 0768 66 66 18, jonas.noren@teleperformance.se

www.teleperformance.se

GodEl bildades 2005 med affärsidén att bli de många svenskarnas elbolag genom prisvärdhet, enkelhet och ärlighet. GodEl har blivit ett av Sveriges snabbast växande elbolag och har idag ca 80 000 kunder. Bolaget är helägt av Stiftelsen GoodCause, vars syfte är att starta och driva bolag som genererar avkastning till ideella organisationer. Hittills har GodElsatsningen bidragit med 2,7 mkr till välgörenhet och under 2009 kommer ytterligare minst 3,3 mkr att delas ut. Kunderna väljer vart välgörenhetsutdelningarna skall gå. Idag kan kunderna välja bland: Läkare Utan Gränser, Rädda Barnen, SOS-Barnbyar och Stockholms Stadsmission. Stiftelsen GoodCause har fått donationer av Karl-Johan Persson, Stichting af Jochnick, Stefan Krook, Per Ludvigsson och Catella. GodEls logotyp är formgiven och skänkt av Lasse Åberg.

OmTelepeformance Grand Prix

Teleperformance Grand Prix är en undersökning som mäter hur bra företag är på att hantera förfrågningar via telefon. Resultaten jämförs sedan med de andra deltagande företagen inom respektive bransch samt totalt sett. I mätningen ingår Sveriges största kundserviceenheter, totalt 80 företag fördelade i 7 olika branscher. Den mätmetod som används är s.k. "mystery calls". Det innebär att de deltagande företagen, vid olika tillfällen under början av året, blivit kontaktade av Teleperformance kommunikatörer, vilka agerar intresserade potentiella kunder.

Om Teleperformance

Teleperformance är världens största företag inom outsourcad kundservice. Företaget är noterat på Euronext och har 88000 anställda fördelat på 248 center i 46 länder. Teleperformance startade sin verksamhet i Norden 1985 och har varit en av de ledande aktörerna sedan dess. Cirka 80 procent av verksamheten innefattar outsourcing av kundservice och resterande del kvalitativ telemarketing.

• Energifrågor