GodEl börjar med podcasten GodPod

Elbolaget GodEl kommer i år att starta GodPod där man diskuterar engagemang, företagande och socialt ansvar. Under året kommer ca 11 avsnitt att produceras och varje avsnitt beräknas vara ca 20 minuter långa. Gästerna kommer bland annat vara Anna Ryott, Vd Swedfund, Golnaz Hashemzadeh Bonde, författare och grundare av Inkludera Invest och Stefan Krook, grundare av GodEl, Glocalnet och Kivra.

- Det är väldigt roligt att starta GodPod. Tanken med GodPod är att genom lättsamma diskussioner belysa vikten av engagemang och vad man kan åstadkomma med det. Vår generation spelar en viktig roll i vilken riktning världen kommer att ta framöver och därför har vi alla ett socialt ansvar och det är det GodPod kommer handla om. Vi hoppas att våra gäster kan inspirera lyssnarna och samtidigt informera om viktiga kärnfrågor, säger Marie Dahllöf Vd på GodEl.

GodPods första avsnitt släpps den 18 mars kl 12:00 och är tillgänglig på www.godel.se/godpod eller laddas ner på Podcaster. Samtliga gäster kommer att intervjuas av är Julia Kvarnlöv och Philip Haglund som arbetar på GodEl.