GodEl ett av Sveriges snabbast växande företag

GodEl har för andra året i rad utsetts till ett av Sveriges snabbast växande företag – ett Gasellföretag – av Dagens Industri.

Kombinationen av effektivt företagande och socialt ansvarstagande har på några få år gett GodEl ett starkt varumärke, som förknippas med något positivt, vilket utnämningen till Gasellföretag bekräftar.

Jätteroligt, och ett kvitto på att det vi gör verkligen uppskattas av landets konsumenter, säger Marie Dahllöf VD på GodEl. Med den affärsmodell vi har är vi ju något av en udda fågel i Sverige och jag hoppas att detta kan motivera andra unga entreprenörer i landet att göra socialt ansvarstagande till en del av sin affärsidé. För andra året i rad har vi bevisat att det går att driva företag effektivt och lönsamt samtidigt som man gör gott för andra.

Gasellundersökningen, som görs varje höst, är en tävling i tillväxt. Det är hårda krav företagen måste uppfylla för att utses till Gasell. Bland annat ska man minst ha fördubblat sin omsättning över fyra år samtidigt som det samlade rörelseresultatet över samma period ska vara positivt. Man ska också ha dubblat sin omsättning om man jämför det första och sista räkenskapsåret och ökat sin omsättning varje år de senaste tre åren.

GodEl uppfyller alla krav och har sedan starten 2005 vuxit till ungefär 95 000 kunder och skänkt 13,7 miljoner kronor till välgörenhet.

– Visst har det varit en fantastiskt rolig resa och en framgångssaga. Nu fortsätter vi jobba hårt mot vår vision, som är att vara 500 000 kunder och därigenom kunna skänka 100 miljoner kronor till välgörenhet årligen, samtidigt som vi är Sveriges mest älskade elbolag, avslutar Marie Dahllöf.

För mer information vänligen kontakta:

Marie Dahllöf, VD GodEl 0701 - 11 55 00
marie.dahllof@goodcause.se

För mer information angående Gasellundersökningen vänligen kontakta:

DI Gasell

gasell@di.se

• gasellföretag

GodEl bildades 2005 med affärsidén att bli de många svenskarnas elbolag genom prisvärdhet, enkelhet och ärlighet. GodEl har blivit ett av Sveriges snabbast växande elbolag och har idag ca 95 000 kunder. Bolaget är helägt av Stiftelsen GoodCause, vars syfte är att starta och driva bolag som genererar avkastning till ideella organisationer. Hittills har GodElsatsningen bidragit med 13,7 mkr till välgörenhet. Kunderna väljer vart välgörenhetsutdelningarna skall gå. Idag kan kunderna välja bland: SOS Barnbyar, Stockholms Stadsmission, Rädda Barnen, Läkare Utan Gränser, Naturskyddsföreningen och Hand in Hand. Stiftelsen GoodCause har fått donationer av Karl-Johan Persson, Stichting af Jochnick, Stefan Krook, Per Ludvigsson och Catella. GodEls logotyp är formgiven och skänkt av Lasse Åberg.