GODELS KUNDER MER NÖJDA

Enligt SKI:s (Svenskt Kvalitetsindex) årliga mätning av kundnöjdhet i elbranschen ökar nöjdheten bland GodEls redan nöjda kunder.

SKI mäter årligen vad kunderna tycker om sina leverantörer i en rad olika branscher, bl.a. elhandelsbranschen. GodEl får i årets mätning ett mycket gott resultat av sina kunder och placerar sig för andra året i rad i det absoluta toppskiktet bland elbolag när det gäller kundnöjdhet.

- Vi på GodEl är riktigt glada för det fina betyg vi får av våra kunder. Även om vi fick ett bra betyg av våra kunder förra året så strävar vi kontinuerligt efter att förbättra vår service och ökningen i kundnöjdhet ser vi som att vår strävan även uppskattas av våra kunder, säger Peter Roland VD på GodEl.

SKI:s undersökning visar också att graden av miljö- och samhällsengagemang hos elhandelsbolaget är den klart viktigaste faktorn för GodEls kunder vid val av elhandelsbolag. GodEl upplevs även vara bland de mest prisvärda elhandelsbolagen i Sverige.

- GodEl erbjuder el till ett bra pris och har riktigt bra service samtidigt som all avkastning går till välgörande ändamål. Det är något helt unikt och det börjar bli många som har fått upp ögonen för det. Antalet kunder som har gått med i GodEl är nu över 90 000 och vi blir fler hela tiden. Det är jätteroligt att höra hur våra kunder tipsar familj och vänner om oss, avslutar Peter Roland.

För mer information vänligen kontakta:

Peter Roland, VD GodEl 073-617 16 10
peter.roland@goodcause.se

GodEl bildades 2005 med affärsidén att bli de många svenskarnas elbolag genom prisvärdhet, enkelhet och ärlighet. GodEl har blivit ett av Sveriges snabbast växande elbolag och har idag över 90 000 kunder. Bolaget är helägt av Stiftelsen GoodCause, vars syfte är att starta och driva bolag som genererar avkastning till ideella organisationer. Hittills har GodEl-satsningen bidragit med 6,2 mkr till välgörenhet. Kunderna väljer vart välgörenhetsutdelningarna skall gå. Idag kan kunderna välja bland: Hand in Hand, Läkare Utan Gränser, Naturskyddsföreningen, Rädda Barnen, SOS-Barnbyar och Stockholms Stadsmission. Stiftelsen GoodCause har fått donationer av Karl-Johan Persson, Stichting af Jochnick, Stefan Krook, Per Ludvigsson och Catella. GodEls logotyp är formgiven och skänkt av Lasse Åberg.