Ny VD på GodEl

Idag tillträder Pontus Winberg som ny VD på GodEl. Pontus kommer senast från Telenor där han var försäljningschef.

Pontus har sedan 2007 gjort karriär på Telenor. Efter sina studier i ekonomi på Stockholms universitet började Pontus som trainee på Telenor där han haft olika tjänster bland annat inom affärsutveckling men främst inom försäljning och marknadsföring. Pontus senaste tjänst var försäljningschef för Telenors svenska konsumentmarknad.

- Det känns riktigt roligt att få förmånen att driva ett så spännande företag framåt. Med ett starkt varumärke, en konkurrenskraftig produkt och syftet att bidra till en bättre värld är GodEl helt unikt i branschen. Jag tror att min erfarenhet inom försäljning och marknadsföring tillsammans med teamet och den starka företagskulturen kan ta bolaget till nya nivåer, berättar Pontus.

Grundare och ordförande i GodEls styrelse Stefan Krook är väldigt nöjd med rekryteringen.

- Det känns fantastiskt roligt att få välkomna Pontus Winberg som VD. Michael Berglund Executive Search fick en diger uppgift att hantera det stora intresse som bland annat resulterade av utannonsering av tjänsten i sociala medier under våren. I Pontus fann vi en person med mycket empati och hjärta kombinerat med stark analysförmåga och fantastiska resultat i tidigare roller inom marknad och försäljning. Jag ser fram emot att se vad Pontus och team-GodEl kan åstadkomma för nya stordåd, kommenterar Stefan Krook.

- Jag vill också tacka Marie Dahllöf som varit VD i fyra år. Under hennes tid delades nära 26 miljoner kronor ut till våra välgörenhetsorganisationer och GodEl vann otaliga priser för såväl hållbarhet som kundnöjdhet. Jag är också tacksam att Marie valt att tacka ja till fortsatt engagemang i styrelsen, avslutar Stefan.