​Pussas – då ger GodEl pengar till hbtq-rörelsen

GodEl är officiell elleverantör till Way Out West. I samband med festivalen lanserar GodEl kampanjen #KissingIsCaring, vilken går ut på att besökarna på Way Out West tar pussbilder i GodEls fotobås. När besökaren förevigas framför GodEls "Kiss Cam" får hen välja vilken av organisationerna Action Aid, Humans Rights Watch och RFSL, vilka alla jobbar för hbtq-rättigheter, hen vill att GodEl ska ge 250 kr till.

- I år är Way Out Wests hållbarhetstema hbtq och GodEl är på plats och kampanjar med tre organisationer som jobbar med hbtq-frågor. Kampanjens pusstema påminner om alla människors lika värde och förutom att engagera besökarna teamar vi upp med ett tiotal inflytelserika kreatörer som tar ställning för alla människors lika rättigheter, säger Elias Vieglins, PR-ansvarig på GodEl.

GodEl grundades 2005 med syftet att driva förändringen till en schysst elmarknad. GodEl levererar enbart förnybar el märkt Bra Miljöval och ger all sin vinst till välgörenhet.

Kampanjen genomförs i samarbete med Emma Elwin och Lisa Corneliusson som driver det hållbara modemagasinet Make It Last.